جاودان زاده گفت: تعداد رهگیری‌های کرونایی انجام شده تاکنون، ۴۳ هزار و ۴۵۸ مورد در مناطق شهری و  ۲۲ هزار و ۶۴۹ مورد در مناطق روستایی بوده است.

کرامت جاودان زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص وضعیت بیماری کرونا در شهرستان از نظر رنگ بندی گفت: در مهرماه نسبت به شهریور ماه که پیک کرونا را داشتیم، میزان بستری از ۴/۵ نفر در روز به ۱/۵ نفر رسیده و از طرفی میزان مراجعه بیماران سرپایی ما هم حدود ۲۰۰ درصد کاهش پیدا کرده و همچنین ۲۰۰ درصد، بار مراجعه جهت انجام رپید تست و پی سی آر نیز کاهش پیدا کرد ه که نشان می‌دهد بیماری در شهرستان به نحو خوبی مدیریت شده است.

او با بیان اینکه تعداد رهگیری‌های کرونایی انجام شده تاکنون، ۴۳ هزار و ۴۵۸ مورد در مناطق شهری و  ۲۲ هزار و ۶۴۹ مورد در مناطق روستایی بوده است، افزود:  تعداد موارد مثبت پی سی آر و رپید تست انجام شده از ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون  ۵۶ هزار و ۲۱۷ نفر و تعداد بازدید‌های بخش سلامت در قالب طرح شهید سلیمانی نیز ۱۶ هزار و ۶۰۸ مورد بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک با اشاره به این نکته که  تاکنون ۶۱ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان دُز اول و ۲۹ درصد هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کردند، اظهار داشت: همچنین ۳۶ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۷ سال دُز اول واکسن را دریافت نمودند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر تلاش می‌شود به وسیله واکسیناسیون به عنوان یک مداخله پیشگیرانه از عوارض خطرناک بیماری کووید و انتشار بیشتر جلوگیری کنیم تا به موج جدید منجر نشود و بر همین اساس همه امکانات را برای این موضوع بسیج کرده ایم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.