دفتر مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ در چهارمحال و بختیاری فعال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرزاد رضازاده رئیس اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از راه‌اندازی و فعال شدن دفتر مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ به عنوان استان هماهنگ‌کننده این طرح مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ خبر داد.

او در آیین افتتاح این دفتر افزود: این دفتر به منظور هماهنگی برای اجرای طرح‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری در حوضه کارون بزرگ و بهره‌برداری از پتانسیل‌های موجود در راستای افزایش بهره‌وری در تامین منابع برای این حوضه آبخیز دایر شده است.


بیشتر بخوانید


رضازاده اضافه کرد: این دفتر با هدف ایجاد هماهنگی برای تامین اعتبارات استانی، ایجاد همکاری بین استانداران استان‌های این حوضه و همسو کردن نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به منظور تامین اعتبارات مورد نیاز و اعمال مدیریت جامع حوضه آبخیر کارون بزرگ فعال شده است.

او با اشاره به اینکه این استان بر اساس تصمیم مدیران سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان هماهنگ‌کننده مدیریت جامع حوضه کارون بزرگ انتخاب شده است، گفت: برنامه مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ در راستای حفاظت خاک، کنترل سیل، مدیریت منابع آب، پوشش گیاهی و جنگل‌های زاگرس از بالادست تا پایین دست حوضه آبخیز اجرا خواهد شد.

رضازاده افزود: سطح حوضه آبخیز کارون بزرگ ۶.۴ میلیون هکتار وسعت دارد و در استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.