۱۴ طرح هادی روستایی با اختصاص اعتبار ۱۴ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان در چهارمحال و بختیاری به مرحله بهره‌برداری رسید که به مناسبت روز روستا افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرشید ریاحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۴ طرح هادی روستایی با اختصاص اعتبار ۱۴ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان در استان به مرحله بهره‌برداری رسید که به مناسبت روز روستا افتتاح می‌شود.

او افزود: به سبب وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری روز دوشنبه در شهرستان کوهرنگ امسال برنامه‌های روز روستا در استان با اولویت رسیدگی به روستا‌های این شهرستان، ارزیابی خسارت‌های وارده بر خانه‌های روستایی و تلاش برای جبران آن معطوف شده است.


بیشتر بخوانید


ریاحی اضافه کرد: در حال حاضر تیم‌های ارزیاب مشغول برآورد خسارت‌های وارده بر خانه‌های روستایی شهرستان کوهرنگ هستند.

او با اشاره به افتتاح طرح‌های هادی روستایی استان به مناسبت روز روستا، اظهار داشت: از مجموع ۱۴ طرح قابل افتتاح، سه طرح هادی روستایی در روستا‌های دورک سفلی، دورک علیا و حمزه‌آباد با هزینه‌کرد ۹۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در شهرستان کوهرنگ به بهره‌برداری رسیده است.

ریاحی گفت: همچنین ۲ طرح هادی در روستا‌های قلعه‌تک و موسی‌آباد شهرستان کیار قابل افتتاح شده است که برای اجرای آن یک میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

او با اشاره به اجرای چهار طرح هادی روستایی در شهرستان لردگان با اختصاص ۶ میلیارد و ۷۷ میلیون تومان، افزود: این طرح‌ها در روستا‌های ورکهله، خنگ‌دره‌شور، شهرک فجر و سردار سرقلعه اجرا شده است.

ریاحی اضافه کرد: از دیگر طرح‌های هادی اجرا شده در استان می‌توان به طرح هادی روستایی در روستای قراب شهرستان اردل، روستای آزادگان شهرستان بن و روستای چم‌چنگ شهرستان سامان اشاره کرد.

او همچنین از آغاز عملیات اجرایی هشت طرح هادی روستایی در استان همزمان با روز روستا خبر داد و گفت: این طرح‌ها در روستا‌های شهرستان‌های فارسان، بروجن، لردگان، اردل و کوهرنگ با ۶ میلیارد و ۷۳۲ میلیون تومان اجرا می‌شود.

ریاحی به دیگر طرح‌هایقابل افتتاح روز روستا در استان اشاره کرد و افزود: علاوه‌بر طرح‌های هادی روستایی عملیات اجرایی یک پروژه مسکونی ۴۲ واحدی نیز در روستای قراب شهرستان اردل با اختصاص ۱۲ میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان آغاز می‌شود.

او ادامه داد: همچنین در هر شهرستان نیز مقرر شد تا سند مالکیت و زمین به صورت نمادین اعطا و مسکن‌های مقاوم‌سازی شده نیز افتتاح شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار