رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد در این سه سال گذشته بیش از ۲۰۰ کیلومتر برای انتقال آب به بخش کشاورزی استان لوله گذاری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشستی مشترک با موضوع بهینه سازی مصرف آب از طریق احداث استخر‌های معیشتی و انتقال آب کشاورزی گفت: از سه سال گذشته تاکنون به واسطه احداث لوله‌های انتقال آب تحول عظیمی در حوزه بخش کشاورزی روی داده است.

وی اضافه کرد: در حوزه استخر‌های معی (ذخیره آب) نیز اقداماتی که سازمان جهاد کشاورزی انجام داد باعث شد تا رضایتمندی بیشتر روستاییان فراهم شود و از این طریق حفظ و احیای باغات به ویژه اراضی شیبدار در مناطق الموت و طارم به نحو مطلوبی به بهره برداری برسد.

خمسه تصریح کرد: استخر‌های معیشتی با ذخیره آب می‌توانند در فصول کم آب مورد استفاده قرار گیرند که باید برای توسعه این روند اعتبارات آن افزایش یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: در خصوص طرح‌های آبخیزداری در بستر مسیل‌ها نیز قرارشده تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی صورت پذیرد و سیل بند‌ها بر اساس اولویت مکانی در دستور کار باشند.

خمسه یادآور شد: اجرای مطالعات فنی و جامع کامل استان در مکان‌های مستعد اجرای طرح‌های آبخیزداری یکی از اولویت‌های مهم اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.