وزیر انرژی اردن اعلام کرد بعد از تعمیر کردن زیرساخت‌های سوریه برق از خاک این کشور به لبنان صادر خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «هاله زواتی» وزیر انرژی اردن بعد از نشستی مشترک با «ولید فیاض» و «غسان الزامل» همتایان لبنانی و سوری خود در امان، پایتخت این کشور اعلام کرد در این نشست یک برنامه عملیاتی و زمانی برای راه‌اندازی مجدد خط انتقال برق بین اردن، سوریه و لبنان ارائه شد و یک توافقنامه برای اجرای فرآیند تامین برق تهیه گردید.

در مقابل هم غسان الزامل اعلام کرد روند بازسازی خطوط مستقیم برق میان اردن و سوریه که به دلیل حملات تروریست‌های تکفیری آسیب دیده است به زودی آغاز خواهد شد و سوریه متعهد شده است هرآنچه که در توان دارد برای این کار انجام دهد؛ و مطالعات فنی لازم جهت همکاری با نیروگاه‌های برق اردن هم شروع شده است.

از سویی دیگر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا ادعا کرد در ۲۴ ماه گذشته این آژانس یک قرارداد با شرکتی نوبنیاد که در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر و به صرفه تخصص دارد به قیمت ۲۹ میلیون دلار منعقد کرده است تا بتواند انرژی پایدار و قابل اعتمادی را به لبنان ارائه دهد.

توافق میان دمشق، امان و بیروت درحالی اتفاق می‎افتد که بعد از یک بحران طولانی و کمبود سوخت در لبنان «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله اعلام کرد برای کمک به مردم کشور خود از ایران سوخت خریده است. بعد از اعلام این خبر آمریکا که قصد داشت سوریه را در یک محاصره منطقه‌ای قرار دهد مجبور شد موافقت کند برق اردن و سوخت مصر از خاک سوریه به لبنان صادر شود. اینگونه دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان توانست محاصره سه کشور ایران، سوریه و لبنان را بشکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار