وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری با همتای ایرانی خود تاکید کرد درباره ضرورت اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران توافق داریم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه  و حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) پس از گفتگو‌های دو جانبه در مسکو، در یک کنفرانس خبری به سوالات رسانه‌ها پاسخ دادند. 

لاوروف تاکید کرد: آغاز هر چه سریعتر مذاکرات وین ضروری است و درباره الزام اجرای کامل توافق هسته‎‌ای با ایران توافق داریم. تلاش غرب برای گنجاندن مسائل دیگر در مذاکرات بی‌فایده است.

در این کنفرانس خبری، لاوروف در مورد روابط تجاری با ایران گفت: توافق کردیم که تولید واکسن کرونای روسی «اسپوتنیک وی» در ایران در اسرع وقت انجام شود.به رغم تحریم‌های آمریکا به توسعه روابط تجاری خود با ایران ادامه می‌دهیم.

از دیگر موضوعات بحث شده در کنفرانس احیای برجام بود. لاوروف با تاکید بر ضرورت شروع هر چه سریع‌تر مذاکرات گفت: ما در مورد ضرورت اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران توافق داریم. ایران آماده است تا مذاکرات وین در مورد توافق هسته‌ای را در اسرع وقت از سر بگیرد.

لاوروف با اشاره به تلاش غرب برای گنجاندن دیگر مسائل در مذاکرات احیای برجام نیز خاطر نشان کرد: برخی کشورها به دنبال مجبور کردن ایران به پذیرش تعهدات جدید هستند و این باید از طریق گفت‌وگو انجام شود. تلاش تعدادی از کشورها برای پیوند زدن حفظ توافق هسته‌ای با امتیاز دادن ایران در سایر مسائل، بیهوده است.

افزون بر این، وزیر امورخارجه کشورمان از مذاکرات با عربستان خبر داد. وی گفت دو کشور گفتگو‌های خود را آغاز کرده و برای عادی‌سازی روابط تلاش می‌کنند.

امیرعبداللهیان همچنین از برگزاری نشستی در سطح وزاری خارجه همسایگان افغانستان و روسیه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و ضمن ابراز امیدواری از پایان یافتن سو تفاهم‌ها و تنش‌ها در منطقه بیان کرد: معتقد هستیم گفت‌و‌گوهای درون منطقه‌ای توسط اهل منطقه می‌تواند به مداخلات خارجی پایان داده و به تداوم دوستی‌ها بین ملت‌های منطقه کمک کند. 

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته (سه‌شنبه) در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت لاوروف وارد مسکو شده بود، پیش از ظهر امروز  با لاوروف دیدارو گفتگو کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
تنها راهی که آمریکا رو به برجام برمیگردونه زدن واشنگتن و نیویورکه
آخرین اخبار