مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب شرکت آبفای آذربایجان غربی از ارتقای کیفیت آب شهرک ارس در شهرستان پلدشت خبر داد.

سهراب طالبی مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب شرکت آبفای استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  اظهار کرد: آب مورد نیاز شهرک ارس در شهرستان پلدشت از طریق یک واحد تصفیه خانه متعارف با منشاء رودخانه ارس تامین می‌گردد. و برای کنترل کیفیت آب شرب این شهرک توسط آزمایشگاه سیار و همچنین آزمایشگاه‌های ثابت اقدام به نمونه برداری و انجام آزمایش مطابق دستورالعمل‌های موجود می‌گردد، به موازات این شرکت حوزه معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اقدام به پایش آب از محل تولید تا نقطه مصرف می‌نماید.

طالبی ادامه داد: برای  کنترل کیفیت آب و حل مشکلات موجود این شهرک همواره شستشو و گندزدایی سیستم مخازن و شبکه و تاسیسات در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه  برای حل قطعی مشکل کیفیت آب در شهرک ارس چندین برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته است اظهار کرد: در کوتاه مدت طرح بازسازی تاسیسات موجود و اصلاح و ارتقای کیفی برداشت آب با صرف هزینه حدود ۲۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجرا می‌باشد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب شرکت آبفای استان آذربایجان غربی همچنین گفت: در راستای حل تامین آب شرب پایدار این مجتمع پروژه ۲۳ روستایی نازک با منشاء آبی چاه با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال اجرا می‌باشد.

طالبی اضافه کرد: مجتمع شهرک ارس در برنامه بلند مدت در بازنگری پروژه ۱۰۶ روستایی جزء روستا‌های تحت پوشش تامین آب این پروژه قرار خواهد گرفت که با بهره برداری از آن پروژه بزرگ مشکلات مطروحه به طور کامل مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.