نوذری گفت: اختصاص ۴/۵ میلیارد دلار برای توسعه میادین نفتی و گازی از مهم‌ترین دستاورد‌های سفر ریاست جمهوری به ایلام بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، محمد نوذری استاندار ایلام در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی استان از تصویب ۲۷۵ طرح زیربنایی، تولیدی، صنعتی، خدماتی، فرهنگی و آموزشی در سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و گفت: اعتبار اختصاص یافته به این طرح‌ها چهار و نیم میلیارد دلار اعتبار ارزی و یک هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان تسهیلاتی است که باید تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ جذب شود.

او افزود: ۱۰ روز قبل از انجام سفر نشست‌های متعددی با حضور مدیران کل دستگاه‌ها در حوزه‌های مربوطه به مقامات کشور برگزار که در نهایت نتیجه مصوبات این نشست‌ها با حضور معاون اول رییس جمهور جمع بندی شد.

استاندار ایلام چهار مقوله اساسی اربعین، کشاورزی، نفت و گاز و گردشگری را برای توسعه اساسی استان ایلام مهم برشمرد و یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های خاص ایلام در این حوزه‌ها توسعه آن‌ها بسیار مهم است.

نوذری تاکید کرد: باید در مقوله گردشگری و مباحث اقتصادی اربعین بیشتر توجه شود و زیرساخت‌های این حوزه‌ها را فراهم کنیم.

او اضافه کرد: زمانیکه ایلام به عنوان عروس زاگرس معرفی می‌شود، باید دارای زیرساخت‌های گردشگری مناسبی برای جذب گردشگر باشد.

استاندار ایلام عنوان کرد: هیچ جا از کشور زیبایی طبیعت گردشگری ایلام را ندارد، اما زیرساخت‌های مرتبط با این حوزه در این استان هنوز توسعه نیافته اند.

نوذری اظهار داشت: طی سفر ریاست جمهوری به استان ایلام که به عنوان اولین سفر رسمی با اطلاع قبلی انجام شد، مصوبات خوب و یک کار بی نظیری به تصویب رسید که نیازمند پیگیری است و امیدواریم هر تیمی پس از ما در استان حضور می‌یابد با جدیت پیگیر اجرایی شدن آن‌ها باشد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.