یک چشم پزشک با بیان اینکه عمل لیزیک چشم تنها ظرف چند دقیقه انجام می‌شود، گفت : آنچه مهم است این است که افراد پس از عمل باید تا مدتی برخی نکات را جهت مراقبت از چشم خود رعایت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیدیان دکتر چشم پزشک گفت : پس از عمل لیزیک، لنز تماسی روی چشم گذاشته می‌شود که مانند پانسمان عمل می‌کند و نیاز است افراد این لنز را مدتی روی چشم داشته باشند.

او گفت : در طول این مدت افراد نباید چشم‌ها را طوری مالش دهند که لنز خارج شود و باید مراقب باشند ضربه‌ای به چشم آن‌ها نخورد.

این چشم پزشک با تاکید بر لزوم استفاده از عینک آفتابی پس از عمل لیزیک افزود: افرادی که لیزیک انجام می‌دهند، چشمشان تا چند روز نسبت به اشعه آفتاب به شدت حساس می‌شود، بنابراین نیاز است که حتما از نور خورشید فاصله گرفته و از عینک آفتابی استفاده کنند.

او افزود: این امکان هست که تا دو سه روز اول حتی نور لامپ هم برای آن‌ها آزاردهنده باشد و بهتر است در این شرایط از عینک آفتابی استفاده کنند.

او ادامه داد: استفاده مرتب از عینک آفتابی تنها مختص چند روز اول پس از لیزیک نیست و باید تا چند ماه بصورت مستمر این روند در بیرون از منزل و مقابل نور آفتاب ادامه داشته باشد.

امیدیان گفت: در چند روز نخست پس از عمل هم افراد باید از نگاه کردن به مانتیور، صفحه تلویزیون و تلفن همراه خودداری کنند.

او افزود: تا چند ماه افراد باید از خیره ماندن به این وسایل خودداری کنند، چرا که این خیره شدن موجب خشکی چشم شده و برای آن‌ها آسیب رسان است و باید تا چند ماه کوتاه مدت به این وسایل نگاه کرده و نباید از این وسایل طولانی مدت استفاده کنند .

انتهای پیامد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.