مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از ایجاد ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از جنگل‌های دست کاشت بیابانی در خراسان شمالی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسن وحید مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری  خراسان شمالی  از وجود ۱۸۰ هزار هکتار عرصه‌های بیابانی در خراسان شمالی خبر داد و گفت: چهار هزار هکتار آن به کانون بحران و برداشت گردوغبار تبدیل شده است.

وحید افزود: اجرای طرح ترسیب کربن در مناطق بیابانی جاجرم با مشارکت مردم و بهره برداران اکنون به یکی از طرح‌های الگویی و مشارکتی موفق در مدیریت و احیای مناطق بیابانی کشور تبدیل شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل منابع طبیعی استان خراسان شمالی گفت: پروژه بین المللی ترسیب کربن اکنون با هدف حفظ و احیای منابع طبیعی و بهبود شاخص‌های توسعه انسانی از طریق توان افزایی و بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی با مشارکت جوامع محلی در حال اجراست.

او گفت: از مساحت دو میلیون و سیصد هزار هکتاری اراضی ملی خراسان شمالی تنها یک صد هزار هکتار باقی مانده است که به زودی این میزان پایان می‌پذیرد.

وحید افزود: در زمینه اقدامات حفاظتی فعالیت‌های در خور توجهی در منابع طبیعی استان صورت گرفته و کلیه حقوق نیرو‌های حفاظتی پرداخت شده و خودرو‌های گشت و مراقبت استان اکنون به امکانات جی پی اس متصل شده و در انجام ماموریت‌ها تحت رصد و پایش قرار دارند.

مدیر کل منابع طبیعی خراسان شمالی از کاهش ۹۰ درصدی حریق در شش ماهه امسال  نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و علت آن را فرهنگ سازی از سوی روابط عمومی و ترویج و همچنین مشارکت مردم و بهره برداران در طرح‌های منابع طبیعی استان برشمرد.

او اظهار کرد: در مرتع بیش از ۴۴ هزار هکتار تهیه طرح مرتعداری انجام شده است و در ۵۰ هزار هکتار آن احاله مدیریت صورت گرفته است.
انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.