مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: ۵۸۵ رقبه موقوفه منفعتی در این استان داریم که می‌توانند درآمد داشته باشند، اما اکنون درآمد ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام رضا اسماعیل پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر به مناسبت دهه وقف بیان کرد: ۵۸۵ رقبه موقوفه منفعتی در این استان وجود دارد که می‌تواند درامد داشته باشد، اما متصرفین به وظایف خود عمل نمی‌کنند و اکنون درآمدی ندارند.

او ادامه داد: در زمان حاضر ۴۹۳ موقوفه منفعتی در استان داریم که واقفان برای آنان نیتی تعیین کرده‌اند مانند کمک به ازدواج جوانان، کمک به مستمندان، درمان بیماران و انجام نیات مذهبی مانند عزاداری امام حسین (ع) و ترویج مکتب قرآن.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به وجود ۳ هزار و ۸۰۳ رقبه موقوفه درآمدزا در استان، افزود: ۱۵۵ امامزاده، ۱۲۴ آرامگاه و ۳۹۱ قدمگاه در این استان ثبت شده است.

اسماعیل پور عنوان کرد: از دهه وقف پارسال تا دهه وقف امسال ۲۵ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است که ۱۸ مورد انتفاعی شامل مسجد و حیسنیه بوده است و ۷ مورد منفعتی با نیت‌های مختلف.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: افرادی که مایلند از دارایی خود وقف کنند، باید وقفنامه بنویسند و در دفترخانه رسمی آن را به ثبت برسانند، همچنین نیت و متولی موقوفه را تعیین کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بیان کرد: با توجه به حکم جدید رهبر معظم انقلاب افراد می‌توانند پول هم وقف کنند.

اسماعیل‌پور گفت: چند نفر با همدیگر نیز می‌توانند ملکی را خریداری کنند و با هم آن ملک را وقف کنند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: وقف ، اوقاف ، دهه وقف ، موقوفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.