سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: حدود یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر در این استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فردین مهرابیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۳۰۳ نفر معادل ۷۴ و ۹ دهم درصد از گروه‌های هدف در این استان در نوبت اول علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

او با اشاره به اینکه ۵۶۲ هزار و ۱۰۵ نفر معادل ۲۶ درصد از مردم نیز تاکنون واکسن نوبت دوم را دریافت کرده اند، افزود: با افزایش شمار پایگاه‌های واکسیناسیون در گیلان شرایط برای نوبت دهی بسیار آسان شده و واکسیناسیون علیه کرونا سرعت گرفته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گروه‌های هدف واکسیناسیون کرونا را شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان شیمیایی، سالمندان بستری در مراکز بهزیستی و بیماران خاص، دانش آموزان بالای ۱۲ سال، کارمندان دولت و متقاضیان گروه‌های سنی مختلف در استان گیلان اعلام کرد.

واکسیناسیون علیه کرونا در گیلان سرعت گرفت

مهرابیان با بیان اینکه گیلانیان برای مهار کرونا بهتر است واکسیناسیون را جدی بگیرند، اظهار داشت: متقاضیان در سامانه salamat.gov.ir وقت بگیرند و پیامک مراجعه دریافت کنند.

او ادامه داد: در روستا‌های استان گیلان هم مردم می‌توانند به صورت حضوری مراجعه و علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

واکسیناسیون علیه کرونا در گیلان سرعت گرفت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: این استان حدود ۵۰۰ پایگاه واکسیناسیون دارد و ۳ مرکز هم به صورت شبانه روزی در کنار مردم هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.