معاونان نخست وزیر دولت طالبان در دیدار با نماینده ویژه انگلیس در امور افغانستان تاکید کردند که طالبان به داشتن روابط خوب با کشورهای جهان متعهد است.

‏به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سایمون گس»، نماینده ویژه انگلیس در امور افغانستان امروز سه شنبه (13 میزان/ مهر) با ملا عبدالغنی برادر و مولوی عبدالسلام حنفی، معاونان نخست وزیر دولت طالبان دیدار و گفتگو کرد.

مقامات طالبان در دیدار با  اعلام کردند: ما برای داشتن روابط خوب با کشورهای جهان متعهد هستیم و از جامعه بین المللی می‌خواهیم سرمایه مردم افغانستان را دوباره به خودشان بسپارند.

معاونان رئیس کابینه طالبان تاکید کردند: تلاش می‌کنیم که با همکاری جامعه بین الملل فقر و بیکاری در افغانستان ریشه کن شود و به نهادهای بین المللی اطمینان می‌دهیم که شرایط لازم برای فعالیت هایشان در تمام بخش‌ ها به ویژه در بخش کمک‌های بشردوستانه و بهداشت فراهم است و هرگز از خاک افغانستان هیچگونه خطری متوجه جهان نخواهد شد.

سایمون گس هم در این دیدار گفت: لندن می‌ خواهد با طالبان درمورد ایجاد روابط سازنده و اعتماد سازی کار کند و با این نکته موافق است که فقر و بیکاری در افغانستان بر تمام جهان تاثیر منفی می‌گذارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.