معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت:در صورت مساعد بودن شرایط جوی بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی از طریق سد‌ها آبیاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، جواد تیموری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی و آبگیری کامل مخازن ۱۴ سد در حال بهره برداری ،در سال‌های نرمال و ترسالی بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از طریق این سد‌ها آبیاری می‌شود.

او ادامه داد:آبگیری سد‌های مخزنی استان همه ساله مطابق تقویم و برنامه تدوین شده است و  از اواسط فصل پاییز آغاز و حدودا تا اواسط فصل بهار که مصادف با بیشترین ریزش‌های جوی و حداکثر جریان آبی رودخانه هاست انجام می‌شود.

تیموری گفت:در فصل زمستان و بهار در صورت نیاز غلات (کشت‌های پاییزه) به آبیاری، بخشی از ذخیره آب سد‌ها به این موضوع اختصاص داده می شود و مابقی ذخیره آبی نیز به کشت‌های بهاره و تابستانه اختصاص داده می‌شود.

او گفت:در نتیجه ذخایر آب سد‌ها در طول فصول بهار و تابستان برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان به مصرف می رسد.

تیموری گفت: در طول دو یا سه ماه پاییز عملیات تعمیرات و بازسازی و سرویس و نگهداری تاسیسات سد‌ها انجام و برای دوره جدید آبگیری آماده می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.