رحیمی گفت: امروزه مسئله پسماند و شیوه‌های تصمیم‌گیری در خصوص آن روح و روان شهروندان را به بازی گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، علیرضا رحیمی، نایب‌رئیس شورای شهر کرج در بازدید از مرکز پردازش و دفع پسماند حلقه دره، گفت: هم‌اکنون باری بزرگ از کار‌های انجام نگرفته در بحث مدیریت پسماند روی دوش شهر سنگینی می‌کند، به حداقل رسیدن دفن زباله از اصلی‌ترین اهداف مدیریت پسمانداین شهرستان است که باید در این دوره شورا صورت گیرد.

نایب‌رئیس شورای شهر کرج افزود: اوضاع نابسامان و آشفتگی در مرکز دفن حلقه دره و چرخه نادرست جمع‌آوری، دفن و آلوده شدن بیش‌ازپیش محیط‌زیست معضلی است که باید با سرعت به آن رسیدگی شده و ساماندهی شود.

او گفت: اجرای تک‌تک حلقه‌های مدیریت پسماند شامل؛ آموزش و اطلاع‌رسانی، تفکیک از مبدأ، جانمایی و تهیه و نصب سطل‌های زباله مکانیزه در محلات، ارتقاء سیستم‌های ریجکت و تفکیک در مقصد، افزایش ظرفیت خط تولید کمپوست، راه‌اندازی سیستم زباله‌سوز و درنهایت دفن بهداشتی و مهندسی زباله؛ ضامن موفقیت ما در این زمینه خواهد بود.

رحیمی افزود: چرخه مدیریت زباله، چرخه‌ای بسیار پرهزینه و پردردسر است، اما چون با مقوله و سرمایه‌ای عظیم به نام محیط‌زیست در ارتباط است، پرداختن به آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و خود سرمایه‌گذاری برای آینده است.

نایب‌رئیس شورای شهر کرج با اشاره به جمع‌آوری روزانه حدود هزار و ۲۰۰ تن زباله در کرج، تبدیل ۱۵ درصد این زباله‌ها به کود کمپوست را موردتوجه قرارداد و گفت: توسعه کارخانه کمپوست برای افزایش این میزان بسیار ضرورت دارد.

انتهای پیام / ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.