رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مقرر است وام متمم برای تکمیل 60 واحد مسکن محرومین پرداخت شود و تا دو ماه دیگر واحدها به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه مدیرکل، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در بنیاد، فرماندار و امام جمعه شهرستان از طرح ۶۰ واحدی مسکن محرومین در روستای وحدت اسلامی شهرستان آق قلا بازدید کرد.

نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از روستای وحدت شهرستان آق قلا گفت: تعدادی از خانواده‌ها در مخزن سد وشمگیر به صورت غیر فنی خانه هایی ساخته بودند که هم خانواده‌ها به دلیل کمبود امکانات در فشار بودند و سد باید آبگیری می‌شد.

او ادامه داد:کار خوبی که مسئولین انجام دادند این بود که در کنار منطقه زمینی را با کاربری مسکونی به این خانواده‌ها و وام واگذار شد.

نیکزاد گفت: عملیات اجرایی این ۶۰ واحد به دلیل هزینه‌های بالای مصالح کفاف نمی‌داد که مقرر شد وام متمم در اختیار آن‌ها قرار گیرد و تا دو ماه دیگر به بهره برداری برسد.

او گفت: پس از آن این واحد‌های غیر مجاز ساخته شده در مخزن سد جمع آوری می شود و سد وشمگیر برای آبگیری در اختیار آب منطقه‌ای قرار خواهد گرفت.

او گفت:مبلغ  وام متمم  ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان است.

نیکزاد با بیان اینکه بنیاد مسکن مسئولیت ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را بر عهده دارد افزود: در قالب جهش تولید مسکن و در راستای قول رییس جمهور که سالیانه باید یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود مقرر شد در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر ۲۰۰ واحد مسکونی احداث شود.

او ادامه داد: بنیاد مسکن باید جمعا در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر ۴۰۰ هزار واحد با محوریت خود مردم ساخته و تحویل شود.

او در مورد ساخت و ساز‌های جدید در روستا‌ها و حفظ بافت روستا گفت: بنیاد مسکن در راستای بافت‌های باارزش روستایی اقدامات و مطالعات خوبی داشته است.

او گفت: تاکید ما هم همین است که در قالب طرح هادی بافت روستا و حال و هوای روستایی حفظ شود و می‌توان معابر را با مصالح بومی سنگ فرش کرد که بسیار زیبا می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.