مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات دانشگاه اصفهان گفت: توسعه روابط علمی و فرهنگی دانشگاه‌های کشورمان با جنوب شرق آسیا به ویژه کشورهای مسلمان‌نشین ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید مهدی لطفی مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اهل‌البیت (ع) دانشگاه اصفهان بابیان اینکه دانشگاه‌های کشورمان ازجمله اصفهان با کشور‌های مختلف ازجمله خاورمیانه و اروپایی ارتباطات خوبی دارند، گفت: تاکنون درزمینهٔ برقراری ارتباط با دانشگاه‌های جنوب شرق آسیا به‌ویژه در کشور‌هایی که جمعیت مسلمان دارند کار زیادی نشده است و در این زمینه ضعف داریم.

این استاد دانشگاه با تاکید بر لزوم ایجاد و گسترش روابط علمی و فرهنگی با دانشگاه‌های این منطقه، ادامه داد: هرچه دایره ارتباطات بین‌المللی ما بزرگتر باشد، پویایی دانشگاه‌ها و بهره‌گیری از پژوهش‌های مشترک افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: با توجه به رشد جریان‌های فکری خاص در تعدادی از کشور‌های جنوب شرق آسیا، جذابیت و زمینه مناسبی برای مطالعه بر روی آن‌ها وجود دارد.

لطفی با تاکید بر اینکه زمینه همکاری با دانشگاه‌های جنوب شرق آسیا در رشته‌های مختلف وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به ویژگی‌های این منطقه، زمینه همکاری در رشته‌های علوم انسانی با دانشگاه‌هایی از مالزی و اندونزی، مناسب‌تر است.

مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده الهیات و معارف اهل‌البیت (ع) دانشگاه اصفهان بابیان اینکه لازم است نهاد‌هایی مانند وزارت علوم و امور خارجه به توسعه این روابط کمک کنند، تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌های این کشور‌ها برای برقراری ارتباط بین‌المللی نیز ضروری است.

لطفی بابیان اینکه تحصیل برخی از دانشجویان ایرانی در تعدادی از دانشگاه‌های جنوب شرق آسیا بویژه مالزی نیز به توسعه این روابط کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: دانشکده الهیات دانشگاه اصفهان نیز اخیرا در نشست مجازی با مدیران دانشگاه " بلنکاریا " اندونزی، زمینه برقراری ارتباط علمی و فرهنگی با این مرکز را بررسی کردند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و استادان دانشگاه "بلنکاریا " علاقه زیادی به توسعه روابط علمی و فرهنگی با دانشگاه اصفهان بویژه در زمینه ارتباط دین با جامعه داشتند، افزود: مقررشده است پس از بررسی و مطالعات لازم، تفاهمنامه‌ای در این زمینه بین دانشگاه‌های اصفهان و بلنکاریای اندونزی درباره تبادل استاد و دانشجو و اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک با رویکرد علوم اسلامی و قرآنی منعقد شود.

دانشگاه اصفهان به‌عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است؛ این دانشگاه به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین‌المللی انتخاب‌شده است.

این دانشگاه ۱۴۰ تفاهمنامه همکاری مشترک علمی با دانشگاه‌های خارجی دارد که مفاد بیش از ۵۰ درصد آن‌ها اجرایی و عملیاتی شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.