هفته جهانی فضا فرصت مغتنمی است تا علاوه بر ترویج و افزایش آگاهی جامعه، کاربرد‌های متنوع داده‌های ماهواره‌ای مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: هفته جهانی فضا فرصت مغتنمی است که علاوه بر ترویج و افزایش آگاهی جامعه در خصوص حوزه فضاپایه و سنجش از دور، کاربرد‌های متنوع داده‌های ماهواره‌ای و علوم فضایی در حل مسائل و مشکلات ساکنین کره زمین مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: استان یزد با برخورداری از ظرفیت‌های دانشگاهی و صنعتی، پارک علم و فناوری، شتابدهنده ها، استارت اپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان و فعالان بخش خصوصی و دولتی، فرصت‌های قابل توجهی در توسعه بخش‌های علمی، فنی و کاربردی حوزه فضاپایه به منظور رفع مسائل در کنار افزایش بهره وری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان متخصص و فارغ التحصیل دارد.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد ادامه داد: امسال هم به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیشتر برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

با قدردانی از همراهی و همت فعالان حوزه فضایی در بخش‌های دولتی و خصوصی و حمایت سازمان فضایی ایران، برنامه‌های این هفته در استان یزد به این شرح اعلام می‌شود:

۱۸ مهر اجرای برنامه با موضوع "بانوان کارآفرین در حوزه فضایی" به صورت مجازی

سه شنبه ۲۰ مهر رصد ماه به صورت حضوری و پخش آنلاین (خیابان آیت الله کاشانی -کوچه مازاری ها)
 نمایش آنلاین فیلم با موضوع کاوش‌های فضایی

 برنامه‌های آموزشی و ترویجی حوزه سنجش از دور و فضاپایه از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها
 وبینار مبانی و اصول علم هوا فضا و فناوری‌های هوایی

مسابقه بازی سازی و انیمیشن سازی کودکان

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار