عملیات عمرانی در ۱۵ امام‌زاده شهرستان میاندورود به مساحت ۱۵ هزار متر مربع در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محمود فیاض‌بخش رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود به مناسبت دهه وقف، در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه نظارت بر فرایند عمرانی و ساخت و ساز امامزادگان از جمله برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اوقاف این شهرستان است، گفت:عملیات عمرانی در ۱۵ امام‌زاده شهرستان میاندورود به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و با اعتبار ۴ میلیارد تومان در حال انجام است.

او با اشاره به اقدامات عمرانی در امامزاده‌های شهرستان میاندورد، افزود: میزان عوائد ما بسیار کم و محدود است و همه عوائد امامزادگان برای همان امامزاده با ارایه مستندات و اسناد هزینه مثبته خرج می‌شود.

فیاض‌بخش با اعلام اینکه اقدامات لازم برای برق‌رسانی زمین دو هکتاری ششدانگ وقف موقوفه علی اکبر کلانتری روستای ماکران به اتمام رسیده است، گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

او  با اشاره به وصول مطالبات موقوفات، افزود: خوشبختانه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان میاندورود در پرداخت بدهی خود به موقوفات پیشتارند.

یکی از موضوعات مهم کشور بحث وقف است

محمود فیاض‌بخش رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود گفت: یکی از موضوعات مهم کشور بحث وقف است و در بحث حقوقی وقتی به قانون مدنی مراجعه می‌شود ۳۶ ماده قانون مدنی بصورت پشت سرهم از ماده ۵۵ تا ماده ۹۲ به وقف اختصاص پیدا کرده و بجز آن هم در جا‌های دیگر این قانون هم تک ماده‌هایی هم راجع به وقف است.

او  افزود: علاوه بر قانون مدنی که ام القوانین و قانون عامی می‌باشد قوانین خاصی هم راجع به وقف به تصویب رسیده که قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه و آیین نامه اجرایی آن از این دست است.

فیاض‌بخش گفت: در قوانین و آیین نامه‌های مراجع دیگر اداری هم به بحث وقف پرداخته شده که قانون ثبت اسناد و املاک و آیین نامه‌های اجرایی آن، قوانین و مقررات شهرداری، قوانین مالیاتی و ... از این دست بوده که نشان از اهمیت وقف و مبتلی بودن موضوعات وقف را می‌رساند.

او  با اعلام اینکه ۱۹۴ موقوفه در این شهرستان ثبت شده است، گفت:۳هزار رقبه، ۲۹ امامزاده، ۹۷ مسجد، ۲۴ تکیه، ۲۹ حسینه تحت پوشش اوقاف استان مارندان فعالیت دارند که ۹۸ درصد نیات موقوفات برای تعزیه داری و اطعام دهی ایام دهه اول محرم ثبت شده است.

او با اعلام اینکه اجرای طرح آستان مهربانی در ایام نوروز عملیاتی شده است، افزود: با توجه به اینکه منابع مالی وقفه مربوط به ایام محرم و ماه مبارک رمضان است، تلاش کردیم که طرح آستان مهربانی با توزیع ۵۰ سبد کالا با هزینه ۲۰۰ میلیون ریال بین افراد کم بضاعت توزیع کنیم.

فیاض بخش گفت:بازبینی و به روز رسانی و تکمیل صدور احکام ۹۹ نفر برای ۲۲ مکان مذهبی از دیگر اقدامات انجام شده در اوقاف میاندورود اعلام کرد، عضویت در هیأت امنا امکان مذهبی و امامزادگان به مدت سه ساله و به تعداد سه الی پنج نفر صادر شده است.

ثبت ۷ هزار برگ از اسناد اوقافی میاندورود در سامانه جامع موقوفات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود با اعلام اینکه بیش از ۷هزار برگ از اسناد اوقافی میاندورود در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است، گفت: این طرح در راستای اجرای طرح الکترونیک در سازمان اوقاف عملیاتی شده است.

او افزود: طرح شمیم حسینی با هدف کمک به هیأت‌های مذهبی با پرداخت ۵ میلیارد ریال در ایام محرم انجام شده است؛ و فیاض بخش‌ی با اعلام اینکه برای ۳۰۷ فقره سند اجاره در اوقاف میاندورود تنظیم شده است، گفت: دو موقوفه‌ای که اثر و سابقه‌ای در اداره شهرستان نداشتیم شناسایی شده است، و موقوفه ۱۳ هزار متر مربعی باغ مرکبات از این دست بوده که ثبت اوقاف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود افزود: ۲۰ نفر را به مسابقات منطقه‌ای استان اعزام کردیم که دو نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.