علم الهدی گفت: مهم‌ترین هدف بنیاد خیرین دانشگاه پیام نور، بورسیه تحصیلی دانشجویان مستعد کم بضاعت به ویژه در مناطق کمتر برخوردار است.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علم الهدی، رئیس هیئت مدیره بنیاد خیرین دانشگاه پیام نور با اشاره به رسالت بنیاد خیرین دانشگاه پیام نور اظهار کرد: این بنیاد یک مؤسسه خیریه غیردولتی دانشگاهی است که با هدف حمایت از دانشجویان کم برخوردار و فراهم کردن امکان تحصیل برای دانشجویانی که به خاطر نداشتن سرمایه از آن باز می‌مانند، تأسیس شده است.

او افزود: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی که در سراسر کشور دارای مراکز و واحد است، توانسته قشر عظیمی از دانشجویان را به ویژه از مناطق محروم تحت پوشش خود داشته باشد.

علم‌الهدی شهریه پایین دانشگاه پیام نور را یکی از ویژگی‌های مهم این دانشگاه دانست و گفت: شهریه دانشگاه پیام نور یک سوم دانشگاه‌های شهریه بگیر است و همین امر نیز باعث شده اکثر دانشجویان این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنند اما با وجود این شهریه پایین نیز، بسیاری از دانشجویانی که از قشر آسیب پذیر هستند، نمی‌توانند شهریه خود را پرداخت کنند.

او نظام آموزشی سخت در دانشگاه پیام نور را دومین ویژگی مثبت این دانشگاه بیان کرد و ادمه داد: نظام چانه زنی بین استاد و دانشجو در دانشگاه پیام نور وجود ندارد و از آنجا که کلیه آزمون‌های این دانشگاه به صورت متمرکز انجام می‌شود، دانشجو باید برای گذراندن واحد‌های درسی خود، منبع معرفی شده را به طور کامل خوانده و امتحان دهد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد خیرین دانشگاه پیام نور افزود: نظام آموزشی دانشگاه پیام نور و سخت گیری در این نظام برای گذراندن واحد‌های درسی، موجب می‌شود که دانشجویانی که مشکل مالی ندارند، دانشگاه‌های دیگر را برای تحصیل انتخاب کنند،  از این جهت دانشجویانی بیشتر در این دانشگاه می‌مانند که به لحاظ مالی آسیب پذیرترند و برای ادامه تحصیل و پرداخت هزینه‌های خود نیازمند حمایت هستند.

علم الهدی به توانایی علمی بالای دانشجویان دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: پذیرش دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های مادر و موفقیت آن‌ها در آزمون وکلا طی سال‌های متمادی نشان داده است که دانشجویان این دانشگاه بسیار مستعد بوده و از سطح علمی بالایی برخوردار هستند.

او تاکید کرد: بدون شک، حمایت از این استعداد‌ها می‌تواند نقش بسیار ارزنده‌ای در رشد و تعالی کشور داشته باشد و امید که این بنیاد بتواند استعداد‌های ناشناخته کشور را شناسایی کرده و با حمایت از آنها، بستر‌های پیشرفت و اعتلای آن‌ها و کشور را فراهم کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار