معاون استانداری اصفهان گفت: وضعیت استان از نظر شرایط امنیتی با تلاش همه نهادهای امنیتی و انتظامی، مطلوب و در بین استان‌های همتراز بالاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حیدر قاسمی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: بر اساس آخرین گزارش فرماندهی انتظامی استان، رتبه انتظامی اصفهان در بین استان‌های همتراز در کشور بالا است.

وی با بیان اینکه برخی از خدمات حوزه امنیت کمتر آشکار است اما نهادهای امنیتی و انتظامی به‌طور شبانه‌روزی در این زمینه فعالیت و تلاش می کنند، ادامه داد: بخشی از خدمات هم مانند پلیس راه و راهنمایی رانندگی و کلانتری ها آشکار و عمومی و در جهت نظم‌بخشی به جامعه است.

قاسمی با اشاره به هفته نیروی انتظامی که از ۱۷ مهر آغاز می شود، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی مجموعه بسیار بزرگ و ارزشمندی است که مسئولیت تامین نظم و امنیت عمومی را به عهده دارد و از همه ظرفیت‌های خود در این مسیر استفاده می کند.

معاون استانداری اصفهان اضافه کرد: این هفته یادآور ارج نهادن به خدمات نیروی انتظامی به‌منظور تشویق و تقویت روحیه آنها و فرصتی برای بازشناسی وظایف و مسوولیت های آنها، شناسایی نقاط ضعف و قوت، برطرف کردن اِشکالات موجود و تقویت رابطه این نیرو با مردم است.

وی با بیان اینکه امنیت پیوند عمیقی با ساختارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه دارد و موضوع چند وجهی و مولفه های مختلفی دارد، تصریح کرد: مولفه و زیرساخت اصلی امنیت، مردم هستند و لازم است آنها به مسائل و شرایط موجود و اهمیتی که امنیت برای آنها دارد، واقف باشند.

قاسمی با اشاره به مباحث آرامش و آسایش، افزود: مردم باید به این نکته آگاه باشند که اگر دارای امکانات مناسبی باشند اما بستر استفاده و بهره برداری از آنها وجود نداشته باشد یعنی امنیت ندارند بهمین دلیل تامین و حفظ امنیت در جامعه از جایگاه والا و حیاتی برخوردارست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار داشت: انسجام و هماهنگی هرچه بیشتر همه بخش هایی که در عرصه رفاه عمومی و امنیت و آسایش مردم فعالیت دارند، باعث تقویت مجموعه آنها و امنیت کشور می شود.

وی با بیان اینکه وضعیت کشورمان از نظر مباحث امنیتی و انتظامی مطلوب است، تاکید کرد: هرچه انسجام بخش های مختلف بیشتر باشد این موضوع نیز تقویت می شود.

هفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهرماه با شعار پلیس مقتدر، قانون‌مدار و امین مردم آغاز می شود و ۲۳ مهر ماه با شعار پلیس، ولایتمداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی به پایان می‌رسد.

بر اساس روزشمار هفته نیروی انتظامی، ۱۸ مهر ماه با عنوان پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی، ۱۹ مهر ماه با عنوان پلیس خدمتگذار، سرباز فداکار و امنیت پایدار، ۲۰ مهر با عنوان پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی تولید و مانع زدایی، ۲۱ مهر با عنوان پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی و امنیت اجتماعی و ۲۲ مهر پلیس، تلاش جهادی، ایثار و شهادت نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.