گرد و خاک محلی مهمان آسمان چهارمحال و بختیاری است

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با وزش باد به نسبت شدید در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه مناطق مستعد استان را خیزش گرد و خاک محلی فرا می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهران چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بر اساس بررسی داده‌ها و آخرین نقشه‌های هواشناسی تا اواخر هفته آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است و پدیده جوی خاصی پیش‌بینی نمی‌شود.

او افزود: با این وجود در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد به نسبت شدید در چهارمحال و بختیاری منجر به فعال شدن چشمه‌های گرد و خاک در استان می‌شود و در مناطق مستعد استان گرد و خاک شکل گرفته منجر به آلودگی هوا می‌شود.


بیشتر بخوانید


چراغپور اضافه کرد: همچنین در برخی مناطق استان تا پایان هفته غبار صبحگاهی شکل می‌گیرد.

او با اشاره به کاهش نسبی دما در استان برای روز‌های آینده، اظهار داشت: دما در استان بین دو تا سه درجه کاهش می‌یابد به‌طوری که کمینه دمای شهرکرد از چهار درجه سانتی‌گراد به یک درجه در اوایل هفته آینده می‌رسد.

چراغپور تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری در حالی وارد سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ شده است که با کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در سال آبی گذشته روبرو بوده و دومین استان کم‌بارش کشور اعلام شده است.

او گفت: خشکسالی‌های اخیر از سال آبی ۸۵-۸۶ در این استان آغاز شده است و در طول این سال‌ها بین یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ میلیمتر کمبود بارش در استان گزارش شده که معادل نبود هیچ بارشی به مدت دو سال است.

چراغپور بیان کرد: ۹۶.۱ درصد مساحت این استان درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار