عالَم در ماتم/ سفر دو خورشید در پایان صفر

همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت جانسوز پیامبر مهربانی ها، حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، عالَم در ماتم فرو رفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، امروز روز رحلت آخرین پیامبر الهی و فرستاده خداست؛ او که بهترین مخلوق عالم امکان بود.

او پیامبری است که کاملترین دین را به بشریت هدیه داد و با نفس‌های خود گره تمام رنج‌های عالم را گشود و رحمة للعالمین لقب گرفت.

جوانان از پیامبر الگو بگیرند

سجادی کارشناس مسائل دینی در خراسان جنوبی گفت: سیره پیامبر نسبت به مومنان، تواضع و فروتنی بود که با این سیره، افراد را جذب و هدایت می‌کرد.

او افزود: امروز نیاز جوانان ما این است که از سیره پیامبر اکرم (ص) الگو برداری کنند و نحوه زندگی خود را بر اساس شیوه رفتار پیامبر اصلاح کنند.


بیشتر بخوانید


سجادی بیان کرد: خداوند متعال به دلیل خلق و خوی پیامبر (ص) و صفات اخلاقی برجسته، او را به عنوان اسوه‌ای کامل و نیکو در بین مردمان قرار داد تا همگان بتوانند از سیره او الگو برداری کنند.

کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: در صورتی که بتوانیم از شیوه رفتار حضرت محمد (ص) درس بگیریم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات حال حاضر جوامع را برطرف کنیم.

غریبی در کنار همسفر زندگی

امروز همچنین روز شهادت دومین خورشید آسمان امامت و ولایت، امام حسن مجتبی (ع) است که کریم اهل بیت بود و در غربت به شهادت رسید.

دومین امام شیعیان، امامی است که نه تنها در مدینه، بلکه در کنار همسفر زندگی خود نیز غریب بود.

سجادی کارشناس مسائل دینی گفت: یکی از صفات برجسته امام حسن مجتبی (ع) این است که حداقل دو بار در طول زندگی با برکتشان، اموال و زندگی خود را اهداء کرده اند.

او افزود: بخشندگی امام حسن مجتبی (ع) از جمله ویژگی‌های بارز ایشان است که زبانزد خاص و عام بود و ما نیز باید در سخاوت و بخشندگی از ایشان پیروی کنیم.

سجادی تصریح کرد: امام حسن (ع) برای بقای اسلام با معاویه صلح کرد، اما در اوج غربت به شهادت رسید.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.