وزارت دفاع ترکیه: موفق به تصرف یک پایگاه مهم نظامی پ‌ک‌ک در شمال عراق شدیم

وزارت دفاع ترکیه با انتشار پیامی ادعا کرده است که نظامیان این کشور موفق به تصرف یک پایگاه مهم نظامی پ‌ک‌ک در شمال عراق شده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، وزارت دفاع ترکیه با انتشار پیامی در توئیتر مدعی شده است که نظامیان این کشور موفق به تصرف یک پایگاه مهم متعلق به شبه نظامیان کرد در شمال عراق شده اند.

در این پیام آمده است: ۱۲ نفر از اعضای «پ‌ک‌ک» معروف به حزب کارگران کردستان، در این عملیات از پای درآمدند.

وزارت دفاع ترکیه تاکید داشت که، این عملیات در نزدیکی مرز ترکیه با عراق و در منطقه‌ای صورت گرفته است که در آن سه نظامی ترکیه درماه اوت کشته شدند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که در پی حمله‌ای مهلک به مقر شرقی پ‌ک‌ک که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دارد، به تصرف ارتش ترکیه درآمده است.

کشور ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در عراق حضور دارد و مردمان عراق معتقدند که این کشور در حال نقض حاکمیت شمال عراق است.

طی روز‌های اخیر، وزارت دفاع ترکیه از موفقیت‌های خود در شمال عراق خبر داد و اعلام کرد که موفق به دستگیری شماری از اعضای ارشد پ‌ک‌ک شده است.

ترکیه پیش از این ادعا کرده است که از زمان آغاز عملیات مسلحانه پ‌ک‌ک در سال ۱۹۸۴، ده‌ها هزار نفر کشته شده‌اند.

عملیات‌های هوایی و زمینی نیرو‌های نظامی متعلق به ترکیه در دو سال اخیر با هدف مقابله با گروه تروریستی «پ ک ک» در مناطق مختلف شمال عراق گسترش یافته است و به دنبال آن بسیاری از روستاییان به ناچار خانه‌های خود را ترک کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نظامیان ترکیه ، پ ک ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار