نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پیامی توییتری از استقبال آمریکا از مذاکرات ایران و عربستان سعودی خبر داد.

او در این پیام نوشت: « از مذاکرات میان مقام‌های ایران و عربستان سعودی استقبال می‌کنیم. امیدواریم این مذاکرات به کاهش تنش‌ها کمک کرده و نگرانی‌های دیرینه در منطقه برطرف شود.»

مالی در انتها نوشت: «بازگشت کامل و متقابل به برجام از چنین تلاش‌هایی حمایت می‌کند.»

این خبر در حالی منتشر می‌شود که پیش از این عربستان سعودی تایید کرده بود که ماه گذشته اولین دور مذاکرات با مقام‌های ایرانی برگزار شده است.

گفته می‌شود مذاکرات میان مقام‌های ایران و عربستان سعودی از ماه آوریل (اردیبهشت) سال جاری آغاز شده است. رویترز از برگزاری ۳ دور مذاکره میان مقام‌هایی از ایران و عربستان پیش از روی کار آمدن دولت جدید در ایران به ریاست‌ جمهوری «سید ابراهیم رئیسی» خبر داد.

منابع خبری پیش از این اعلام کرده بودند که مذاکرات میان ایران و عربستان با میانجی‌گری عراق در چندین مرحله در بغداد برگزار شده است. در آخرین مرحله این مذاکرات مقامات کشورمان در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با مقامات سعودی دیدار کرده و دو طرف نشست‌های مشترکی را انجام دادند. با این حال عربستان حتی حین مذاکرات با ایران هم ادعا کرده است برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای هر کاری می‌کند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار