هاشمی شهری با بیان اینکه برای قطع زنجیره کرونا نیازمند به واکسیناسیون ۷۰ درصدی جامعه هستیم گفت: امیدواریم با واکسیناسیون سراسری بتوانیم در آبان و آذر در سیستان و بلوچستان مشکلی نداشته باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سید محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: کرونا تمام ابعاد زندگی جوامع بشری را تحت تاثیر قرار داده برخی از این تاثیرات مثبت مانند افزایش معنویات و برخی منفی بوده که حتی پس از پایان همه‌گیری این ویروس ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در جریان ۱۹ ماه ستاد استانی کرونا اقدامات خوبی انجام داده افزود: سیستم بهداشت و درمان زیرساخت‌های لازم را برای این بحران نداشت و این امر نه تنها در استان ما بلکه در کل دنیا وجود داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان خاطرنشان کرد: در سیستان و بلوچستان این همه‌گیری کرونا باعث شد تا شاهد توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه در پیک سوم کرونا در سیستان و بلوچستان هیچ‌گونه مشکلی بابت دارو و تجهیزات نداشتیم و در زمان کمبود کشوری سرم به استان‌های دیگر کمک کردیم گفت: با اجرای گام پنجم طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» و راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهد تسریع روند واکسیناسیون در این استان بودیم.

هاشمی شهری با اشاره به اینکه از ۱۱ مرکز واکسیناسیون شهر زاهدان سه مرکز را سپاه پاسداران راه‌اندازی کرده افزود: در شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان نیز تقریبا نصف مراکز را سپاه راه‌اندازی کرده است.

وی تصریح کرد: در زمینه تجهیزات نگاه ویژه به سیستان و بلوچستان شد و قبل از آن نیز۲ دستگاه سی تی اسکن اضافه و بار سنگینی را در بیمارستان بوعلی و خاتم الانبیا(ص) زاهدان برداشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.