قوسیان مقدم درباره جزییات انتقال زائران اربعین مشکوک به کرونا به محل های قرنطینه توضیحاتی داد.

محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: در ایام اربعین امسال، جمعیت هلال احمر در ستاد اربعین مسئولیت برون مرزی امداد و نجات را بر عهده گرفته بود. در شهر‌های نجف و کربلا ۲ مرکز درمان سرپایی شامل ۸ آمبولانس و ۲ اتوبوس آمبولانس در مسیر پیاده روی ایجاد شد و اعزام ۱۸۵ نفر کادر درمان با تخصص‌های مختلف پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و کارشناس درمان صورت پذیرفت.

قوسیان مقدم به نقش هلال احمر در پایش سلامت مسافران اربعینی اشاره کرد و افزود:هلال احمر در دو مرز مهران و شلمچه با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امدادرسانی خود را آغاز کرد. مقرر شد با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان و ایلام، تست رپید از زائران مشکوک به کرونا گرفته شود.

وی ادامه داد:بعد از غربالگری اولیه در مرز‌ها اگر فردی دارای علائم بیماری بود، پس از انجام تست فوری، در صورت مثبت بودن آزمایش،  اطلاعات بیمار در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود:در فرودگاه نیز تست فوری از مسافران گرفته شد. تعدادی از مسافران که تست کرونای آن‌ها پس از بازگشت مثبت شد، برای طی دوران قرنطینه تحت نظر مراکز درمانی، به استان‌ها منتقل شده اند.


بیشتر بخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
کاش آمار اونهایی رو هم که رفته بودن کنسرت ابی هم منتشر و شفاف میکردین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
یا حسین شهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
فقط خدا را هم در نظر داشته باشید و اینقدری که روی زوار اربعینی حساس و دقت دارید روی مسافران ترکیه شرکت کننده در کنسرت ابی هم دقت نظر داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
میشه بفرمایید پس این هواپیمایی که از عراق تا کرمان آمده و کلی مبتلا توش بوده جریانش چیه؟؟؟ حتما با هماهنگی خودتان کرونا سوغات آورده بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
کار درست وارزشمندی است ولی یک سوال دارم اونایی که از کنسرت ابی برگشتن هم غربالگری شدن یا نه؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
اول بین خودتان هماهنگ کنید مسولین محترم بعدا صحبت کنید استاندار کرمان می گوید بعد از ورود زایرین اربعین کرونا افزایش داشته در استان از طرفی هم مسولین مرزی روایت دیگری دارند ، ضمنا یکی از دوستان که به عراق رفته بود روایت می کرد از مرز بدون ویزا و کارت واکسن عده کثیری به عراق رفتند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
ایکاش گره ای از کار کسی باز کرده بودید! مگر به امام حسین از راه دور نمی شود عرض ارادت کرد؟!
آخرین اخبار