نخست‌وزیر الجزایر اعلام کرد این کشور خیلی بزرگتر از لفاظی‌های رئیس‌جمهور فرانسه است که قصد دارد به تاریخ الجزایر لطمه بزند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «ایمن عبدالرحمن» نخست‌وزیر الجزایر در واکنش به اظهارات «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه گفت: این لفاظی‌ها غیر قابل قبول است و او سعی دارد به تاریخ الجزایر لطمه بزند.

او افزود: کشور و تاریخ ما بزرگتر از اظهارات مکرون است و هرکس در خصوص تاریخ ما شک دارد درباره «ایمدغاسن، ماسینیسا و شاهزاده عبد القادر» سوال بپرسد.

پیش از این تنش‌ها میان الجزایر و فرانسه به دلیل لفاظی‌های امانوئل مکرون که در لوموند منتشر شد بالا گرفته بود. مکرون در دیداری با فرانسوی‌های جوان الجزایری تبار گفته بود الجزایر پس از سال ۱۹۶۲ بر اساس امتیازاتی که به مستعمرات سابق داده می‌شود بنا شده است و می‌گوید همه مشکلات از فرانسه است.

ریاست‌جمهوری الجزایر ساعاتی بعد این اظهارات، فرانسه را متهم کرد که در امور داخلی‌اش دخالت می‌کند. الجزایر بعد از آن حریم هوایی خود را هم بر هواپیما‌های فرانسوی بست و سفیر این کشور را احضار نمود. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و حتی الجزایر سفیر خود در فرانسه را نیز فراخواند.

در اوایل سال ۲۰۲۰ هم رئیس جمهور فرانسه دستور داد تا برای شش ماهه آتی فقط ۳۱۵۰۰ ویزا برای الجزایری‌ها صادر شود و میزان صادر شدن ویزا برای این کشور را به حد زیادی کاهش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار