رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: اگرچه کرمان در سوارکاری رتبه دوم را بعد از تهران دارد؛ اما این فعالیت برازنده اهالی این استان نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت سوارکاری استان کرمان که در محل هتل پارس کرمان برگزار شد، گفت: استان کرمان در سوارکاری رتبه دوم را بعد از تهران را کسب کرده که این نشان دهنده فعالیت خوب است؛ ولی این فعالیت خوب به دلایل مختلف راضی‌کننده و برازنده اهالی استان کرمان نیست.

او با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت‌های این ورزش افزود: باید هیئت‌های شهرستانی به تدریج فعال شوند و اطمینان داشته باشید به محض فعال شدن، متقاضی نیز برایش پیدا می‌شود.

خلیلی برای حل مشکل زمین هفت باغ با همکاری مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و مسئولان وزارت ورزش قول مساعد داد.

او با اشاره به گلایه مندی برخی مبنی بر اهمیت هیئت بیشتر بر پرش اسب تصریح کرد: باید در برنامه چهار سال آینده هیئت لحاظ شود تا به همه رشته‌ها مانند استقامت، اسب دوانی، مسابقات زیبایی اسب و هنر‌های رزمی توجه شود.

رئیس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به ورزش‌های اصیل ایرانی و گردشگری، بیان کرد: هنر‌های رزمی مصداق حرف‌های ایشان است؛ چرا که علاوه بر استفاده از اسب ایرانی، این نوع ورزش با فرهنگ و سنت ما نیز تناسب دارد.

خلیلی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ما تنها ورزشی هستیم که خانم و آقا نداریم و بانوان پا به پای آقایان در بسیاری از مسابقات حضور دارند و مقام می‌آورند و این یک مزیت برای این ورزش است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار