عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: انتظار می‌رود مبارزه با کارتن خوابی اولین اقدام شورای اسلامی شهر مشهد باشد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین صاحبی عضو شورای اسلامی شهر مشهد امروز در نطق پیش از دستور هشتمین جلسه علنی ششمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، گفت: شورای ششم در نگاه مردم شورایی انقلابی شناخته می‌شود و انتظار بنده از خودم و اعضاء شورای انقلابی این بود که در اولین قدم و به عنوان یک اولویت انقلابی اجازه ندهیم حتی یک کارتن‌خواب در خیابان‌های شهر ببینیم.

او با بیان اینکه باید با حرکتی انقلابی و ضربتی کارتن‌خواب‌ها را دریابیم، افزود: در دوره‌های متعدد مدیریت شهری میلیارد‌ها تومان پول به دستگاه‌های مختلف داده شد تا در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی کار کنند، اما متاسفانه همچنان اتفاقی نیفتاده است، البته اقداماتی شده، اما کم است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مردم به هیچ عنوان مبلغی به نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مختلف در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و جمع‌آوری معتادان متجاهر پرداخت نکنند، زیرا سودی از آن حاصل نمی‌شود و باید خودمان به فکر باشیم و یک مرتبه برای همیشه این معضل و آسیب را برطرف کنیم.


بیشتر بخوانید


حوزه فرهنگی و اجتماعی توسعه داده شود تا از آسیب‌ها کاسته شود

صاحبی بیان کرد: باید حوزه فرهنگی و اجتماعی توسعه داده شود تا از آسیب‌های این حوزه کاسته شود. صد‌ها آیتم در حوزه فرهنگی ردیف اعتباری مشخص دارد که هزینه در آن ضرورتی ندارد و می‌توان اعتبارات را به آیتم‌های خاصی اختصاص دهیم. بهترین فرهنگسرای مشهد در منطقه‌ای محروم، یعنی فرهنگسرای قرآن و عترت که پاسخگوی نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در منطقه ۳ بود، در شورای قبل اجاره داده شد و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت. این واگذاری یعنی منتظر بمانیم و اقدام پیشگیرانه نداشته باشیم تا در نهایت دستگاه قضا به حل مشکل آسیب‌های اجتماعی بپردازد. برای همین منظور لازم است تدبیری شود که یک ساختمان دیگر در اختیار دستگاه قضایی قرار گیرد و مردم دوباره به فرهنگسرا بازگردند.

او تصریح کرد: توجه به حاشیه شهر رویکردی است که از شورای چهارم تاکنون در مدیریت شهری شکل گرفته و سیاستمداران و نخبگان شهر نسبت به حاشیه شهر تغییر رویکرد داشته‌اند. در حال حاضر شاهد هستیم که توجه به حاشیه شهر به یک گفتمان تبدیل شده است و خوشبختانه در این دوره تمام اعضاء شورا حامی حل مشکلات حاشیه شهر هستند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ضمن گرامیداشت روز دامپزشک تاکید کرد: صد‌ها بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد. بیش از ۲۰ سال در این حوزه کار تخصصی انجام داده‌ایم و نمونه‌های عینی وجود دارد که اگر حوزه دامپزشکی به وظایف خود عمل نکند، بهداشت و درمان فلج می‌شود. اگر در برابر بسیاری از بیماری‌های دامی پیشگیری لازم انجام نشود، شاهد شیوع گسترده بیماری بین مردم و پر شدن بیمارستان‌ها خواهیم بود؛ بنابراین یکی از اولویت‌های مهم واکسیناسیون دامی است.

صاحبی اظهار کرد: دامپزشکان در زمینه تامین امنیت غذا و نظارت بر غذای مصرفی فعالیت‌های گسترده‌ای دارند، اما این اقدامات آنان کمتر دیده و نقش ارزنده آن‌ها نادیده گرفته می‌شود. این در حالی است که دامپزشکان سربازان گمنام امنیت غذایی هستند.

 

منبع؛ ایسنا

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.