رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی از محل درآمد موقوفات این شهرستان در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام مطهری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: در راستای حمایت از اقشار نیازمند، مساجد این شهرستان در مناسبت های مختلف با مشارکت هیات امنا و خیران نیک اندیش، هزاران بسته معیشتی بین خانواده های محروم توزیع می کنند.

او با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی و رزمایش همدلی در این شهرستان ادامه داد: طی امسال و در قالب این طرح فرهنگی و اجتماعی، علاوه بر حضور مبلغان بومی در مناطق مختلف شهری و روستایی و برگزاری ویژه برنامه های قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان، ۵۰۰ بسته معیشتی از محل نیات موقوفات تامین و بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

مطهری اضافه کرد: همچنین در قالب طرح جشن علوی در دهه امامت و ولایت امسال، در کنار برگزاری دعای عرفه و جشن غدیرخم در مساجد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، ۲۵۰۰ پرس غذای گرم و ۴۰۰ بسته معیشتی نیز بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

او با اشاره به طرح مهر تحصیلی در این شهرستان گفت: در این طرح و در آستانه بازگشایی مدارس، ۱۷۲ بسته لوازم التحریر و کیف از محل نیات واقفان این شهرستان بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

رئیس اوقاف مراغه افزود: در ایام محرم و از اول محرم تا آخر ماه صفر نیز در آستان مقدس امامزادگان و مساجد این شهرستان طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در قالب برنامه های عزاداری، سینه زنی، سخنرانی و اطعام و احسان از محل موقوفات این شهرستان برگزار شده است.

او با اشاره به اجرای طرح شمیم حسینی (ع) در ایام محرم و صفر در این شهرستان گفت: این طرح با رویکرد اجتماعی اجرا شده و در آن از ۵۰ هیئت مذهبی و حسینی حمایت مالی شده و نیز بیش از یک هزار بسته حمایتی  تهیه و توزیع غذای گرم در مساجد و هیئت های حسینی انجام شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.