اولین قدم برای زیبا و تمیز ماندن لباس‌ها این است که روش صحیح شستن آن‌ها را بیاموزید!

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از eremnews، مقاله‌ای در مجله "The Bright Side"، رایج‌ترین اشتباهات هنگام شستن لباس‌ها را نشان می‌دهد که منجر به خراب و کوتاه شدن عمر آن‌ها می‌شود. اگر می‌خواهید که لباس هایتان خراب نشود و هزینه‌ای برای خرید لباس جدید ندهید تا پایان همراه این گزارش کوتاه باشید و با انجام روش‌های آسان لباس‌هایی درخشان، خوشبو و سالم داشته باشید!

شستن صحیح لباس‌

محتمل‌ترین اشتباهات هنگام لباس شستن

از بین بردن لکه

اگر شما برای از بین بردن لکه ها، لباس‌ها را سخت به هم می‌مالید، باید بدانید که کارتان اشتباه است چرا که لکه‌ها باید به آرامی شسته شوند و بهترین راه برای از بین بردن آن‌ها این است که یک پارچه سفید روی لکه‌ها بگذارید تا جذب آن شوند و بعد از مقدار زیادی پودر لباسشویی استفاده کنید. این کار باعث ایجاد گاز‌های بیشتری می‌شود که به نوبه خود می‌تواند روی قسمت‌های خاصی از لباس رسوب کند.

بستن زیپ‌ها

هنگام شستن لباس‌ها، از بسته بودن همه زیپ‌ها اطمینان حاصل کنید، زیرا دندان‌های این زیپ‌ها می‌توانند لباس‌های دیگر را خراب کنند. همیشه هنگام شستشو، دکمه‌های پیراهن‌ها و سایر لباس‌ها را باز کنید، زیرا بسته بودن زیپ می‌تواند باعث افتادن آن‌ها شود و لباس‌ها را کهنه و نامرتب نشان دهد.

دکمه و زیپ لباس

سفید کننده ها

استفاده از مقدار زیادی سفید کننده باعث ضعیف شدن پارچه‌ها شده و پاره شدن آن‌ها را سهل‌تر می‌کند. روش دیگر این است که می‌توانید لباس‌ها را در یک قابلمه بزرگ قرار دهید و چند قطره لیمو به آن‌ها اضافه کنید. به یاد داشته باشید، برای همه لباس‌ها نمی‌توان این کار را کرد!

استراحت ماشین لباسشویی

برخی از کاربران دوست دارند به ماشین لباسشویی استراحت بدهند و فکر می‌کنند که چرخش‌های پی در پی باعث خرابی آن می‌شود، اما این کاملا اشتباه است. چرخه‌های پی در پی ماشین لباسشویی مصرف برق را کاهش می‌دهد، زیرا ماشین لباسشویی در این حالت از گرمای باقیمانده چرخه قبلی سود می‌برد. هنگام شستن بالش و روکش از یک چرخه استفاده کنید. هنگام شستن بالش و پتو، مطمئن شوید که دو دور پشت سر هم در ماشین لباسشویی حرکت می‌کنند، زیرا پر‌های داخل بالش ها، باقی مانده کف و صابون را جمع می‌کنند، بنابراین بهتر است به جای یک دور، دو بار بچرخند. نرم کننده‌ها جذب پارچه‌ها را کاهش می‌دهند، بنابراین نباید از آن روی حوله‌ها استفاده کرد، زیرا جذب آن‌ها از بین می‌رود و بی فایده می‌شوند.‌

شستن پتو و بالش

مواد شوینده گران قیمت

می‌توانید مواد طبیعی موجود در خانه را جایگزین مواد شوینده گران قیمت کنید. برای مثال نمک باعث طراوت لباس می‌شود، گچ لکه‌ها را از بین می‌برد و آب لیمو پارچه‌ها را نرم کرده و بوی تازه به آن‌ها می‌بخشد! همچنین مراقبت از نظافت ماشین لباسشویی بسیار مهم است، می‌توانید جعبه پودر لباسشویی را بسته بندی کرده و آن را تمیز کنید و بعد از اتمام شستشو باید درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا کاملا خشک شود. در نهایت، حداقل یک بار در سال برای تمیز کردن ماشین لباسشویی از آب داغ و سرکه استفاده کنید.

مواد شوینده گران


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار