روزنامه هاآرتص نوشت بدافزار ساخت شرکت صهیونیستی «کاندیرو» در چندین رایانه در روسیه، ترکیه و فلسطین یافت شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در پایگاه اینترنتی خود از وجود بدافزار ساخت شرکت صهیوتیستی «کاندیرو» در چندین رایانه در روسیه، ترکیه و فلسطین خبر داد.

این روزنامه نوشت: شرکت امنیت سایبری ایسِت گزارش داد، یک بدافزار ساخت شرکت صهیونیستی کاندیرو در چندین رایانه در اروپا و خاورمیانه یافت شده است.

در گزارش ماه سپتامبر این شرکت آمده است: بر اساس تحقیقاتی که گروه سیتیزن لب و مرکز اطلاعات تهدید مایکروسافت در ماه ژوئیه درباره بد افزار «زبان شیطان» ساخت شرکت کاندیرو اسرائیل منتشر کردند، این بد افزار به طرف‌های ثالث فروخته شده است تا بتوانند از آن برای جاسوسی از قربانیان مختلف از جمله مدافعان حقوق بشر، مخالفان، روزنامه نگاران، فعالان و سیاستمداران جاسوسی کنند.

محققان شرکت امنیت سایبری ایست نشانه‌هایی از بد افزار زبان شیطان را در داده‌های تله متری ما یافتند که حدود ۱۰ رایانه را در آلبانی، روسیه و خاورمیانه آلوده کرده است. این بدافزار در اراضی اشغالی، فلسطینی، ترکیه و بخش‌های دیگر منطقه نیز یافت شده است.

در ماه ژوئیه، مایکروسافت و گوگل وجود حفره‌هایی را در سیستم عامل ویندوز و مرورگر کروم گزارش دادند. شرکت صهیونیستی کاندیرو از این حفره‌های امنیتی برای حمله به هدف‌هایی در حدود ۱۰۰ کشور از ایران گرفته تا لبنان، اسپانیا و انگلیس سوء استفاده کرد. به گزارش سیتیزن لب، در این حمله مشتریان کاندیرو از دامنه‌هایی از جمله آن‌هایی که به جنسیت و حقوق بشر مرتبط هستند مثلا سایت جان سیاهپوستان مهم است، برای فرستادن این بدافزار به مرورگر‌های اینترنتی کاربران استفاده کرده اند.

قربانیان این بدافزار هنوز به طور کامل شناسایی نشده اند. در گزارش سیتیزن لب آمده است فعالان حقوق بشر، مخالفان سیاسی، روزنامه نگاران، و سیاستمداران از جمله اهداف این بد افزار هستند. همچنین کشف شده است که یک شرکت صهیونیستی دیگر با نام «ان اس او» اطلاعات مشتریان خود را به کاندیرو می‌دهد.

سیتیزن لب در گزارش خود اعلام کرد: فعالیت روز افزون کاندیرو و استفاده آن از فن آوری نظارتی علیه جامعه مدنی جهانی یادآوری می‌کند که صنعت جاسوس افزار‌های مزدور بازیگران زیادی دارد و در معرض سوء استفاده‌های گسترده است.

مایکروسافت این حفره‌های کشف شده را از طریق به روز رسانی نرم افزاری خود به سرعت برطرف کرد. این شرکت به طور مستقیم این سوء استفاده‌ها را به کاندیرو نسبت نداد، بلکه به یک بازیگر تهاجمی بخش خصوصی مستقر در تل آویو با نام مستعار سورگوم اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار