سرمربی سابق فوتبال در مورد اهمیت توجه به پیشکسوتان ورزش کشور توضیحاتی را بیان کرد.

ناصر ابراهیمی، پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اهمیت توجه به پیشکسوتان در کشور گفت: در این سال ها، وزرای ورزش و جوانان، اهمیت زیادی به پیشکسوتان نداده اند. متاسفانه با گذر زمان، بسیاری از وعده ها عملی نمی شوند. برخی افراد ضعیف در میز گرد فدراسیون ها حضور دارند که به فوتبال و سایر ورزش ها، اشراف ندارند. معتقدم باید پیشکسوت‌ها در همه ورزش ها، حضور بیشتری داشته باشند و از وجودشان استفاده شود. حشمت مهاجرانی ۶۰ سال است که در فوتبالمان فعالیت دارد، اما هیچ استفاده‌ای از او نمی‌شود. اگر ۱۰ نفر از پیشکسوتان میز گردی را تشکیل دهند و با هم به صحبت بپردازند، بیشتر مشکلات ورزش به خصوص فوتبال حل می‌شوند.

او ادامه داد: پیشکسوتان می‌دانند نقاط ضعف و قوت چیست و از آن ها اطلاع دارند. من ۱۲ سال با تیم ملی کار کردم و زیر و بم فوتبال را می‌دانم؛ اما هیچ توجهی به ما نمی شود. پیشکسوتان سال‌ها برای ورزش زحمت کشیده اند و تجربه فراوانی دارند. اگر همین الان به فدراسیون فوتبال بروم، هیچ کسی من را نمی‌شناسد. باتجربه ها باید تجربیات خود را به دیگران منتقل کنند. همین مسائل می‌توانند به فوتبال و سایر ورزش ها، ضربه بزنند.

ابراهیمی اظهار کرد: من به عنوان پیشکسوت فوتبال نمی‌دانم ورزشگاه آزادی کجا است و اصلا به آن جا نرفته ام؛ این یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود. در همه جای دنیا، به پیشکسوتان اهمیت می‌دهند. به عنوان مثال در تیم منچستریوناتید الکس فرگوسن حدود ۲۰ سال مربی این تیم بود و زحمات فراوانی در این تیم کشید؛ در حال حاضر برای همه مسابقات منچستریونایتد به ورزشگاه می‌رود و او را به عنوان پیشکسوت می‌شناسند. در فوتبال کشورمان این گونه مسائل کمتر به چشم می‌آید. متاسفانه در کشورمان پیشکسوتان خیلی زود به دست فراموشی سپرده می‌شوند.

او در پایان گفت: وقتی پیشکسوتی از دنیا می رود، برای همه عزیز می‌شود. باید یاد بگیریم تا زمانی که زنده هستند، به آن ها اهمیت دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
هرگز دل رسانه کوچکست
دل مردم جا زیاد دارد مگر اینکه مردم را بحساب نیآورید
آخرین اخبار