کوتاهی سقف آموزش در البرز/ از آخر، اول هستیم

البرز از نظر سرانه آموزشی، آخرین استان کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، یکی از شهروند خبرنگاران ما می گوید: ما ساکن مسکن مهر ماهدشت هستیم؛ این منطقه  یک مدرسه ابتدایی دارد و باعث شده که تعداد دانش آموزان در کلاس ها به چهل و پنج نفر برسد.

او می افزاید: آموزش و پرورش هم راضی نمی شود تعداد کلاس ها را افزایش دهد من نمی توانم فرزندم را در این اوضاع کرونایی راهی مدرسه کنم.

جاوید نسب، معاون اداره کل آموزش و پرورش البرز در این باره با بیان این که البرز از نظر سرانه آموزشی، آخرین استان کشور محسوب می شود، گفت: استان البرز دارای شرایط خاصی از نظر مهاجرت و نزدیک بودن به تهران است و این عوامل موثر بر افزایش جمعیت باعث تاثیر بر سرانه آموزشی شده است.

او افزود: متاسفانه کمبود سرانه و فضای آموزشی در البرز داریم.

جاوید نسب گفت: اگر سلامت جامعه شرایط به سمت عادی برود قطعا شرایط را درنظر می گیریم و همه تلاش ما این است که به شکلی کلاس بندی ها انجام  شود که تراکم پایین بیاید؛ عدالت آموزشی در کلاس های با تراکم بالا کم است.

او افزود: استقبال دانش آموزان و اولیا از بازگشایی مدارس خوب بوده است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: شهریه مدارس غیردولتی با توجه به موقعیت  این مدارس مصوب می شود، افزایش شهریه مدارس غیردولتی کمتر از تورم موجود بوده و سی درصد است.

او افزود: در مناطق مرکزی استان با تراکم دانش آموزان مواجه هستیم اما در برخی نقاط مانند طالقان پراکندگی جمعیت دانش آموزی به چشم می خورد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.