مسعود اندرابی، وزیر امور داخله نظام سابق افغانستان گفت: نظام را مشاور امنیت ملی پیشین و پاکستان به گروه حقانی تسلیم کرد. 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود اندرابی، وزیر امور داخله نظام سابق افغانستان در واکنش به انتشار جزئیاتی از فرار رئیس جمهور پیشین این کشور اعلام کرد: نظام را مشاور امنیت ملی پیشین و پاکستان به گروه حقانی تسلیم کرد. 

مسعود اندرابی افزوده است که در روز سقوط کابل، آقای سلام رحیمی (مشاور ارشد اشرف غنی) و متين بيك (رئیس دفتر رئیس جمهور) مصروف تماس‌ها با قطر بودند و توافق شد كه طالبان به كابل داخل نشوند و رحیمی به همین منظور از طالبان در خواست صدور اعلاميه نمود و طالبان بلافاصله از قطر اعلامیه دادند.

وی افزود: حمدالله محب، مشاور امنيت ملی با خليل حقانی (از اعضای برجسته طالبان) چندين تماس داشت و حتی يك بار قرار شد تا محب با خليل حقانی در نزديك كابل ملاقات كند ولی بعدتر حمدالله محب ترجيح داد كه از طريق تلفن به هماهنگی‌ها ادامه دهند.

وزیر امور داخله نظام پیشین افغانستان نوشت: مطمئن هستم كه اين بخش از آن فرار و چگونگی تسلیمی ننگین نظام به گروه حقانی با همدستی و وساطت محب و پاكستان، بعدها نیز افشا شود.

قابل ذکر است که روز گذشته یک رسانه افغانستانی جزئیات گفته نشده از ماجرای فرار اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان از کابل را منتشر کرده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار