عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی مشکلات مرتبط با نهاده‌های دامی در کمیسیون متبوع خود با حضور وزرای اقتصادی و کشاورزی خبر داد.

معین الدین سعیدی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضور وزرای اقتصادی و کشاورزی و همچنین رئیس بانک مرکزی به همراه مسئولان گمرک در کمیسیون خود گفت: مشکلات مرتبط با نهاده‌های دامی و رسوب آن در بنادر، همچنین تامین ارز و ترخیص به موقع آن مورد بررسی قرار گرفت. با وجود اینکه قانون تمرکز اختیارات دوباره اجرایی شده، اما این چالش‌ها وجود دارد و فکر می‌کنم عمدتا به موضوع ارز ترجیحی و رانت موجود باز می‌گردد.

وی با یادآوری اینکه کماکان مشکل تامین نهاده‌های دامی بر قوت خودش باقی است، افزود: از بنادر بار‌ها و بار‌ها بازدید داشتیم، اما هنوز هماهنگی لازم میان دستگاه‌ها وجود ندارد. البته با توجه به اجرایی شدن قانون تمرکز از وزارت کشاورزی انتظار داریم در کوتاه مدت این موضوع مرتفع شود.

سعیدی اظهار کرد: تلاش شد ناهماهنگی میان دستگاه موجود مرتفع شود و تا حد زیادی موفق شدیم؛ اما مشکلات عدیده‌ای داریم و صرفاً موضوعش رسوب نهاده در بندر نیست. مشکل زیرساخت حمل و نقلی هم داریم. کالا‌هایی ترخیص می‌شود، اما وسیله حمل و نقل لازم وجود ندارد.

وی همچنین از بررسی طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی بعد از مصوبه سال ۹۰ مجلس مجلس شورای اسلامی در این کمیسیون خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.