عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: چند مشکل جدی در حوزه میراث فرهنگی شهر ری وجود دارد.

غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات نشست امروز یکشنبه ۱۱ مهر ماه کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی امروز ۳ دستور کار داشت که با حضور نمایندگان بررسی شد.

وی ادامه داد: دستور کار اول درباره تقنین قوانین مجلس که اعاده شده از شورای نگهبان است بود. اصلاحاتی در کمیسیون انجام شده بود که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

منتظری افزود: بخش دوم درباره گزارش سفر کمیسیون فرهنگی به شهر ری بود. گزارش این بخش در ۳ قسمت مطرح شد. مبحث اول حوزه میراث فرهنگی و آثار باستانی شهری بود که جمع بندی اعضای کمیسیون این بود که نسبت به رسیدگی به آثار باستانی و تاریخی این شهر کهن باید توجه بیشتری شود.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه چند مشکل جدی در حوزه میراث فرهنگی شهر ری وجود دارد ادامه داد: مشکل اول در زمینه اعتبارات است که باید در مورد آن‌ها تجدید نظر شود. شهر ری باید به عنوان یک شهر ویژه نه یک شهر عادی دیده شود. شهر ری یک پیشینه تاریخی بالا دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس توضیح داد: بازسازی و مرمت برخی از آثار تاریخی و تعیین حریم و پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیر مرتبط در اطراف میراث باستانی و تاریخی از جمله سایر مباحث بود و بنا شد که جلسه مشترکی بین وزارت میراث فرهنگی و شهرداری تهران با همکاری نمایندگان تهران شکل بگیرد تا مصوبات برای رسیدگی به وضعیت شهر ری پیگیری شود و تا حد امکان مصوبات عملیاتی شود و مشکلات مردم حل شود.

وی خاطر نشان کرد: بحث دوم در حوزه ورزش بود و گزارشی از مکان ها، سالن‌های ورزشی، زورخانه‌ها و باشگاه‌هایی که توسط بخش خصوصی در شهر ری اداره می‌شود و همچنین رسیدگی به وضعیت قهرمانان بین المللی و تامین نیاز‌های بخش‌های مختلف ورزشی و پیش بینی اعتبار مناسب برای برخی از مراکز ورزشی مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد نشست مشترکی با وزیر ورزش اتفاق بیفتد تا مشکلات این شهر بررسی شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس توضیح داد: بحث آخر درباره موقوفات این شهر بود و بنا شد در نشست اختصاصی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه دعوت شود تا گزارشی از این امر ارایه شود.

منتظری افزود: در پایان جلسه درباره سفر علمی و نظارتی کمیسیون به شهر کرد نیز بررسی شد و از اواخر مهر ماه این سفر هم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار