قیصی پور علت جریمه نقدی فروشنده تجهیزات ساختمانی و بهداشتی را ممانعت از بازرسی ناظران استاندارد از این واحد صنفی اعلام کرد.

رضا قیصی پور، مدیرکل استاندارد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه تولید و عرضه کالای مرغوب و با کیفیت رمز ماندگاری در بازار است، گفت: بازرسی‌های لازم از واحد‌های تولیدی و خدماتی و فروشگاه‌ها در اولویت‌های کاری این اداره کل قرار دارد و در صورت مشاهده رعایت نکردن استاندارد‌ها و ضوابط کیفی با واحد‌های متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

او افزود: بر اساس ماده ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، مصوب سال ۹۶ کارشناسان اداره مجاز هستند به محل‌های تولید، بسته بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالا‌ها و یا خدمات مشمول استاندارد اجباری وارد شوند و به بازرسی و نمونه برداری بپردازند و نظر به تبصره یک ماده مذکور، کارشناسان سازمان استاندارد در انجام وظایف قانونی، خود به عنوان ضابط دادگستری محسوب می‌شوند.

قیصی پور بیان داشت: در این رابطه، طی انجام بازرسی‌های ادواری بعمل آمده از سطح بازار استان خوزستان، یک واحد صنفی ساختمانی و بهداشتی از بازرسی و نمونه برداری کارشناسان اداره استاندارد ممانعت کرده که پس از طی مراحل قانونی از سوی دایره حقوقی این اداره کل، دادگاه، واحد صنفی ممانعت کننده را به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود.

مدیرکل استاندارد خوزستان در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا مغایر با استاندارد مراتب را با تلفن ۱۵۱۷ سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.