یک رسانه استرالیایی از اجباری شدن تزریق واکسن کرونا برای حضور در مسابقات تنیس اوپن استرالیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه The age  ملبورن مدعی شد برگزارکنندگان مسابقات تنیس اوپن استرالیا در ملبورن در حال بررسی اجباری کردن تزریق واکسن کووید ۱۹ برای این رقابت‌ها هستند که این امر ممکن است مانع از شرکت تعدادی از بازیکنان برجسته در اولین گرند اسلم تنیس سال شود.

ویکتوریا، ایالتی که مسابقات اوپن استرالیا در آن برگزار می‌شود، قرار است برای کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در این منطقه، قبل از خروج از قرنطینه، واکسیناسیون تقریبا ۱.۲۵ میلیون کارگر مجاز را اجباری کند.

روزنامه The Age ملبورن گزارش داد که این مورد برای بازیکنان تنیس و یا کسانی که برای رقابت‌های کریکت به استرالیا سفر می‌کنند، صدق نمی‌کند؛ اما می‌گوید ممکن است دستورالعمل جداگانه‌ای برای مسابقات آزاد استرالیا در ماه ژانویه اعمال شود.

این روزنامه به نقل از یک منبع ناشناس، مدعی شد فدراسیون تنیس استرالیا با بی میلی این تصمیم را در مذاکرات با دولت پذیرفته است.

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان و مدافع عنوان قهرمانی اوپن استرالیا، یکی از بازیکنانی است که مخالفت خود را با واکسن اجباری اعلام کرده است. طرح واکسن اجباری در تور‌های انجمن تنیسور‌های حرفه‌ای و در انجمن تنیس زنان اعمال نشده است.

کریگ تایلی، مدیر اجرایی فدراسیون تنیس استرالیا خوشبین است که واکسیناسیون موفق در این کشور کمک کند مسابقات آزاد استرالیا در شرایط مطلوب تری نسبت به ژانویه امسال برگزار شوند. سال ۲۰۲۱ این مسابقات به مدت سه هفته به تعویق افتاد و به دلیل قرنطینه سراسری ایالت ویکتوریا بخشی از مسابقات پشت در‌های بسته انجام شد.

اولین گرند اسلم تنیس سال ۲۰۲۲ قرار است بین ۱۷ تا ۳۰ ژانویه برگزار شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار