کشف یک تن و ۹۵۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در چهارمحال و بختیاری

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون یک تن و ۹۵۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه هشت درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سردار منوچهر امان‌اللهی فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری در آستانه هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: در حوزه جرایم سایبری ۸۴ پرونده تخلف در استان تشکیل شده است که پنج درصد افزایش داشته و کشفیات پرونده‌های جرایم سایبری نیز ۷۴۲ فقره بود که ۲۰ درصد افزایش کشفیات داشته است.

او افزود: در حوزه فضای مجازی و بحث پیشگیری از وقوع جرایم ۱۰۱ فقره محتوای آموزشی در این فضا تهیه شده که نسبت به سال قبل۱۰ درصد افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید


سردار امان اللهی با اشاره به اینکه در حوزه سرقت، نیز تعداد سرقت‌های انجام شده سه درصد کاهش داشته است، گفت: کشف سرقت در استان ۲۱ درصد افزایش یافت و ۶ هزار و ۳۱۳ فقره سرقت در استان کشف شد.

او اظهار داشت: سرقت‌های مهم در استان پنج درصد کاهش و کشف سرقت‌های مهم ۱۴ درصد افزایش داشت که در این مدت سرقت منزل، مغازه، موتورسیکلت، کیف‌قاپی، کیف‌زنی و سرقت احشام در استان کاهش و سرقت اماکن افزایش داشته است و در این مدت ۲۴ باند انواع سرقت در استان شناسایی و متلاشی شد.

سردار امان اللهی به نظارت بر اماکن عمومی و واحد‌های صنفی در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۷ هزار و ۲۸۱ فقره نظارت و بازدید از واحد‌های صنفی انجام شد که نسبت به مدت مشابه ۱۹ درصد افزایش یافت و ۱۴ هزار تذکر و یک‌هزار و ۸۳ مورد اخطاریه در خصوص تخلفات صنفی به واحد‌های صنفی داده شد و ۹۸۳ فقره واحد صنفی پلمب شد که نسبت به مدت مشابه ۲ درصد افزایش دارد.

او ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۷ هزار و ۱۶۵ نفر به کلانتری و پاسگاه‌های استان مراجعه داشتند.

سردار امان اللهی گفت: تصادفات رانندگی ۱۲ درصد افزایش یافت و فوتی تصادفات هفت درصد افزایش داشته است که جمع فوتی تصادفات ۱۲۱ نفر بود و بیشترین تصادفات در مسیر‌های فرعی و بر اثر بی‌احتیاطی رانندگان و واژگونی خودرو و بی‌توجهی به شرایط جاده و قوانین و مقررات رانندگی بوده است.

او افزود: در حوزه قاچاق کالا در استان نیز از سوی ماموران پلیس استان ۳۰۳ پرونده تشکیل شد که نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد کاهش و ار نظر ارزش ریالی ۱۵۰ درصد افزایش یافت و بیشتر کالا‌های قاچاق کشف شده در حوزه لوازم خانگی، دستگاه‌های صوتی و تصویری و لوازم آرایشی بوده است.

سردار امان اللهی اضافه کرد: در این مدت ارزش کالای قاچاق در استان۵۹۲ میلیارد ریال بود که متهمان به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

او ادامه داد: امسال ۶۳ پرونده در حوزه جرایم اقتصادی در استان تشکیل شد که ارزش ریالی این پرونده‌ها ۱۰ برابر مدت مشابه سال گذشته بود.

سردار امان اللهی گفت: امسال یک تن و ۹۵۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه هشت درصد افزایش یافته است و بیش از ۲ هزار ۷۰ نفر در این حوزه دستگیر شدند.

او به اجرای ۵۹۵ طرح مقابله در حوزه مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت:اجرای طرح‌های مقابله‌ای ۵۱ درصد افزایش داشته است.

به گفته امان‌اللهی، ۳۰۴ هزار و ۳۶۰ فقره تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ استان انجام شد که ۳۵ درصد این تماس‌ها منجر به اجرای عملیات از سوی پلیس شد.

او اظهار داشت: در حوزه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی نیز پنج هزار و ۵۷۸ مورد مشاوره ارائه شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش یافت و ۸۷ درصد این پرونده‌ها به صلح منجر شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.