بنا بر برخی گزارشات منتشرشده، هکرها می‌توانند از طریق Apple Pay پول شما را به سرقت ببرند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از البلد، محققان، یک مشکل امنیتی آزاردهنده در آیفون‌های اخیر کشف کرده اند که می‌تواند به هکر‌ها اجازه دهد پول کاربران را از طریق Apple Pay سرقت کنند.

مشکل امنیتی آیفون ممکن است به هکر‌ها این امکان را بدهد که مقدار زیادی از پول کاربران را از طریق سرویس Apple Pay بدزدند، زیرا اپل سیستم بدون تماس را در اختیار صاحبان دستگاه‌های آیفون و اپل واچ قرار می‌دهد تا به سادگی با ضربه زدن به دستگاه‌های خود بر روی دستگاه‌های کارت خوان بدون تماس، پرداخت‌های سریع را انجام دهند.

نقص امنیتی آیفون برای پرداخت ها دردسرساز شد

سیستم پرداخت به صاحبان دستگاه‌های اپل اجازه می‌دهد تا با استفاده از پین، اثر انگشت یا سیستم تشخیص چهره، مبلغ را پرداخت کنند. بدون شک Apple Pay یکی از امن‌ترین سیستم عامل‌ها در جهان است. در اوایل سال ۲۰۱۹، اپل Express Transit را به اپل پی اضافه کرد که برای استفاده آسان و سریع از حمل و نقل عمومی طراحی شده است. برای رزرو بلیط، کاربران آیفون می‌توانند یک کارت را به عنوان اکسپرس ذخیره کنند و تلفن‌های خود را بدون هیچگونه لایه امنیتی اضافی روی کارتخوان قرار دهند.

نقص امنیتی آیفون برای پرداخت ها دردسرساز شد

این ویژگی فقط با ایستگاه‌های تأیید شده مانند موانع TfL در اتوبوس لندن و شبکه Underground کار می‌کند و Express Transit در ایستگاه‌های پرداخت خودکار در فروشگاه‌ها کار نمی‌کند. محققان دپارتمان علوم رایانه در دانشگاه‌های بیرمنگام و ساری گفتند که درباره راه اندازی کارت‌های ویزا برای کار با Express Transit نقصی کشف کرده اند که جنایتکاران برای فریب سیستم اپل می‌توانند یک قطعه از تجهیزات رادیویی ایجاد کنند.

این بدان معناست که در این حالت نیازی به باز شدن قفل آیفون نیست و مالکان برای انجام معاملات نیازی به تأیید هویت خود با PIN، فیس آیدی یا تاچ آیدی برای تأیید بیومتریک ندارند. هکرها قادر به شبیه سازی سیگنال‌های مانع بلیط TfL، برای سرقت پول با استفاده از ویژگی iPhone بدون اطلاع صاحب آن هستند.

نقص امنیتی آیفون برای پرداخت ها دردسرساز شد

به نظر می‌رسد این نقص فقط روی کارت‌های ویزا در آیفون ها تأثیر می‌گذارد و سامسونگ و گوگل از این خطر در امان هستند.

 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.