ارتش پاکستان اعلام کرد شب گذشته در حمله به کاروان نظامیان این کشور در نزدیکی مرز افغانستان پنج تن از سربازان پاکستان کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آلمان، شاخه رسانه‌ای ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد در شبیخونی که شب گذشته به کاروان ارتش این کشور زده شده است پنج تن از سربازان پاکستان کشته شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: کاروان ارتش در «وزیرستان شمالی» و نزدیکی مرز افغانستان در حال حرکت بود که مورد حمله قرار گرفت و پنج تن از سربازان ما در این حمله کشته شدند.

طالبان پاکستان تنها چند روز بعد از اینکه «عمران خان» نخست‌ وزیر این کشور اعلام کرد حاضر است با این گروه مذاکره کند به کاروان ارتش پاکستان حمله کرده و مسئولیت آن را نیز بر عهده گرفته است.

جمعه گذشته عمران خان اعلام کرد دولتش در حال مذاکره با طالبان پاکستان است تا صلح و سازش برقرار شود و این مذاکرات در افغانستان در حال انجام می‌باشد. نخست‌ وزیر پاکستان در این خصوص گفته بود: من مخالف راه‌ حل نظامی هستم و به عنوان یک سیاستمدار معتقدم گفتگوی سیاسی می‌تواند پیشرفت بهتری داشته باشد.

ارتش پاکستان از سال ۲۰۰۹ مجموعه‌ای از عملیات‌ها را علیه طالبان این کشور آغاز کرد. بعد از این درگیری‌ها طبق اعلام رسمی بیش از ۸۰ هزار نفر کشته شده و نزدیک به ۳.۵ میلیون نفر هم آواره شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار