محدودیت‌های شدیدی برای برگزاری المپیک زمستانی پکن در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چین شرایط سخت‌گیرانه و بی‌سابقه‌ای را برای برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن اعلام کرد.

چین در حال برنامه‌ریزی برای حلقه بسته المپیک زمستانی ۲۰۲۲ است و این شرایط مورد تائید کمیته بین‌المللی المپیک نیز قرار گرفته، اما احتمالا انصراف برخی ورزشکاران را در پی خواهد داشت.

در حالی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بازی‌های المپیک تابستانی و زمستانی به طرز بی‌سابقه‌ای به یکدیگر نزدیک شده‌اند، با این حال بازی‌های المپیک زمستانی پکن شباهتی به بازی‌های المپیک تابستانی توکیو نخواهند داشت.

پکن از اجرای سطحی از کنترل که پیش از این در بازی‌ها دیده نشده بود، خبر داد و اعلام کرد ورزشکاران و شرکت‌کنندگان در این رویداد با محدودیت‌های شدیدی رو به رو خواهند شد؛ این را انتشار اولین ویرایش شیوه نامه های بهداشتی بازی‌های المپیک زمستانی تایید می‌کند. به نظر می‌رسد المپیک زمستانی ۲۰۲۲ که از ۱۵ بهمن ماه آغاز خواهد شد، محدودترین رویداد ورزشی جهان شود.

بازی‌های المپیک و پارالمپیک پکن در مکانی برگزار می‌شوند که سازمان‌دهندگان آن را «سیستم مدیریت حلقه بسته» نامیده‌اند! محیطی شبیه حباب که ورزشکاران، مقامات، اصحاب رسانه و کارگران از روزی که به محل بازی‌ها می‌رسند تا لحظه خروج آن را ترک نخواهند کرد.

برای حضور در این حباب نیز دو شرط وجود دارد که شامل ورزشکاران و هر شخص دیگری خواهد شد: ورود به چین در حالی‌ که به طور کامل واکسینه شده‌اند یا گذراندن ۲۱ روز قرنطینه انفرادی. افرادی که در حباب هستند نیز روزانه تحت آزمایش کرونا قرار خواهند گرفت.

تماشاگران این بازی‌ها نیز محدود به ساکنان سرزمین اصلی چین شده اند. این بازی‌ها قرار است با حضور نزدیک به ۳ هزار ورزشکار و چند هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار شوند. هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک نیز در بیانیه‌ای حمایت کامل خود را از این محدودیت‌ها اعلام کرد.

المپیک تابستانی در توکیو شیوه نامه های بهداشتی بسیار شناوری داشت. شرکت‌کنندگان نیازی به واکسیناسیون نداشتند و با وجود توصیه به خارج نشدن از دهکده المپیک، افراد حاضر در این رویداد می‌توانستند به فروشگاه‌های رفاهی، رستوران‌ها و مراکز خرید بروند. در همین حال، اعضای رسانه‌های خبری محلی و نیرو‌های کار در توکیو اجازه داشتند به خانه‌های خود رفت و آمد کنند.

این در حالی است که بسیاری از ورزشکاران برجسته در سراسر جهان هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند و باید دید چه تعداد از المپیکی‌ها تصمیم می‌گیرند از حضور در بازی‌های المپیک زمستانی پکن صرف نظر کنند. برخی کشور‌ها به ورزشکاران خود اعلام کرده‌اند برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی پکن باید واکسن خود را تا ۱۰ آذر ماه دریافت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار