داور فوتبال کشورمان در مورد کلاس‌های آموزشی داوران و دیگر مسائل پیرامون فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن حیدری، داور فوتبال کشورمان درباره کلاس‌های آموزشی برای داوران گفت: مانند فصول گذشته، داوران در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند تا اطلاعاتشان را افزایش دهند. آن ها بعد از آشنایی با قوانین جدید و تست آمادگی جسمانی، خود را برای مسابقات لیگ برتر فوتبال آماده می‌کنند.

او در مورد استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی در مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: برای ورود سیستم کمک داور ویدیویی، فدراسیون فوتبال عزم خود را جزم کرده است تا به هر نحوی، این سیستم به فوتبالمان وارد شود. اگر مشکل خاصی رخ ندهد، می‌توانیم از کمک داور ویدیویی در نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال استفاده کنیم. این موضوع اتفاق مثبتی برای فوتبال و جامعه داوری خواهد بود. تماشاگران فوتبال هم از کمک داور ویدیویی استقبال می‌کنند.

داور وسط در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر، حدود ۵ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد

حیدری در مورد دستمزد داوران در لیگ برتر فوتبال گفت: دستمزد داوران زیاد نیست و شاید فقط ۲۰ درصد به دستمزدمان اضافه شود. با تفکر جدید عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال، افزایش ۴۰۰ درصدی حقوق داوران اتفاق مثبتی است. او قول دیگری که داد که این موضوع تا ۴ سال آینده، ادامه داشته باشد. امیدوارم داوران که جزء قشر زحمتکش جامعه هستند، به حق واقعی خود برسند. مطالبات فصل گذشته داوران، تا حدودی پرداخت شده است. داور وسط در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، حدود ۵ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد.

او ادامه داد: وقتی داوری مصدوم می‌شود، مجبور است ۵ میلیون تومان برای درمانش بپردازد. افزایش حقوق داوران، خیلی چشمگیر نیست و نمی‌تواند کمک حال ما باشد. در مجموع این حرکت رو به جلو، اقدامی مثبت بود و باید به آینده امیدوار باشیم. فدراسیون فوتبال باید بداند که جامعه داوری زحمات زیادی می‌کشد. ما داورها، فشار زیادی را تحمل می‌کنیم. داور با یک اشتباه ممکن است زندگی و شغل خود را از دست بدهد. با تغییرات مثبتی که انجام شده است، می‌توانیم به آینده داوری امیدوار‌تر باشیم. همه ما فوتبالی ها، یک خانواده هستیم. نباید بگذاریم بنیاد خانواده فوتبالی کشورمان، بهم بخورد و از هم بپاشد. از مربیان و تماشاگران خواهش می‌کنم که به داور‌ها توهین نکنند و صبور باشند. هیچ داوری دوست ندارد با آینده اش بازی کند. همه داوران دوست دارند بدون اشتباه باشند. امیدوارم شرایط برای داوران بهتر شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۵:۳۵ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
وعده سر خرمن ...
اینا کل دنیا را سر کار گذاشتن
آخرین اخبار