رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: افرادی که شرایط دریافت واکسن کرونا را دارند اگر به موقع به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن تزریق نکنند از خدمات عمومی محروم می‌شوند.

قاسم امینی رئیس مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از اول آبان ماه طرح هوشمندسازی محدودیت‌های اجتماعی در مهاباد اجرا می‌شود و در این طرح افرادی که هنوز به واکسینه کردن خود اقدام نکرده اند، از دریافت برخی خدمات اجتماعی محروم خواهند شد.

امینی با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون تا پایان آبان ماه باید به ۸۰ درصد در شهرستان مهاباد برسد، افزود: در حال حاضر کمتر از ۲۰ روز فرصت داریم چرا که طرح هوشمندسازی محدودیت‌های اجتماعی واکسن‌کرونا آغاز می‌شود و اگر افراد واکسینه نشده باشند از ارائه برخی خدمات اجتماعی محروم می‌شوند.

وی ادامه داد: تا زمانی که ۲۱ روز تا یک ماه از دوز واکسن نگذشته باشد ایمنی لازم در فرد شکل نمی‌گیرد لذا کسانی که نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند باید سریع تر نسبت به دریافت هر دو دز واکسن خود اقدام کنند.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد اذعان کرد: برگه تزریق واکسیناسیون که در زمان تزریق واکسن به افراد داده می‌شود تنها برای اعلام زمان و نوبت واکسن است و ارزش قانونی دیگری ندارد.

امینی تاکید کرد: با توجه به احتمال سوء استفاده از این کارت ها، شهروندان باید تا صدور کارت دیجیتال منتظر باشند و یا با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت نسبت به دریافت کارت واکسن دیجیتال اقدام کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از هم اکنون تمامی افرادی که یک یا دو نوبت واکسن زده اند می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir کارت واکسن دیجیتال فارسی خود را به رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.