معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاکنون بیش از ۸۷۰ هزار دُز واکسن کرونا معادل بیش از ۷۱ درصد جمعیت استان تزریق شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،دکتر محمدرضا صائینی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: هم اکنون در ۴۳ پایگاه و مرکز واکسیناسیون سطح استان زنجان واکسن کرونا تزریق می‌شود و شهروندان زنجانی می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۲۱ مرکز واکسیناسیون کووید-۱۹ در شهر زنجان فعال است که از این تعداد سه مرکز واکسیناسیون سالن ورزش برق منطقه ای، پیام و پردیس دانشگاه علوم پزشکی تا ساعت ۲۴ خدمت رسانی می‌کنند.

این مسوول با تاکید بر اینکه تزریق واکسن کرونا بدین معنا نیست که کرونا تمام شده است ادامه داد: بر این مبنا هم استانی‌ها باید همچنان بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند و از طرفی طبق برنامه ریزی انجام شده باید تمام گروه‌های هدف واکسن کرونا را تزریق کنند تا ایمنی جمعی حاصل شود.

وی اظهار داشت: شهروندان به محض دریافت پیامک یا فراخوان برای تزریق واکسن در موعد مقرر به محل مراجعه کنند و این کار را با تعویق انجام ندهند چراکه برنامه ریزی‌ها برای گروه‌های سنی بعدی با مشکل مواجه می‌شود.

به گفته این مسوول، در زمان حاضر سنی متولدین سال ۸۸ " ۱۲ ساله به بالا" می‌توانند با مراجعه به سامانه سلامت به نشانی salamt.gov.ir برای واکسیناسیون ثبت نام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: این استان مشکلی در راه اندازی مراکز واکسیناسیون ندارد و به محض دریافت واکسن‌های بیشتر نسبت به فراخوان گروه‌های هدف اقدام خواهد شد این روند وضعیت مناسبی در استان دارد.

صائینی با اشاره به نزولی بودن شیب بیماری کرونا در استان خاطرنشان کرد: بیماریابی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در گذر از پیک‌های احتمالی نقش‌آفرینی می‌کند و از طرفی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده صحیح از ماسک امری مهم و ضروری است.

وی از زنجانی‌ها خواست، برای ریشه کنی کرونا نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.