جوزپ بورل در ملاقات با مقامات اماراتی قول داد تا این کشور را در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران قرار دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مارکت اسکرینر، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سفری دو روزه به امارات با مقامات این کشور دیدار و درباره تحولات اخیر منطقه و توافق هسته‌ای ایران به گفتگو پرداخت.

بورل در ابوظبی با سیف بن زاید آل نهیان، معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور امارات و شخبوط بن نهیان، وزیر مشاور امارات در امور خارجه دیدار کرد.

او با صدور بیانیه‌ای گفت: «اتحادیه اروپا، امارات را به عنوان یک شریک مهم می‌داند و مایل است تا همکاری‌های دوجانبه در مسائل منطقه‌ای و جهانی را تقویت کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «امارات شریک مهم ما در منطقه خلیج فارس است. اتحادیه اروپا می‌خواهد گفتگو‌های سیاسی منظمی را درباره چالش‌های اخیر در منطقه با امارات انجام دهد.»

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا همچنین از سیاست سازنده امارات در قبال افغانستان استقبال کرد و اظهار داشت که شرکای اماراتی اتحادیه اروپا را به عنوان یکی از هماهنگ کنندگان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در جریان مذاکرات توافق هسته‌ای ایران خواهد گذاشت.

پیش از این نیز بورل درباره برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشته بود که به عنوان یکی از هماهنگ کنندگان برنامه جامع اقدام مشترک معتقد است که همه طرفین باید به این توافقنامه متعهد باشند و به آن بازگردند و این به معنای بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌ها در ازای پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته‌ای خود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
ملت امارات یک شریک مهم برای اروپا نیست، بلکه جکومت ان مزدور و گماشته انگلیسه و تاریخ چند ده ساله گواه این ادعاست،و غرب علاوه بر رئیس شون(رژیم غاصب قدس) گماشتگان بی مقدار شون(بحرین و امارات و..) رو هم در جریان ریز و درشت اطلاعات هسته ای ایران که توسط چشم شیطان (آژانس انرژی هسته ای) به دست میاره ،قرار خواهد داد.
آخرین اخبار