صبح امروز در یک نشست خبری، خبری از بازگشایی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور عنوان شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری هفته ملی کودک با حضور مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ابوالقاسم سلیمانی دبیر هفته ملی کودک، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در آستانه هفته ملی کودک هستیم و فرصتی دوباره خواهیم داشت تا در این هفته، برنامه‌ها و رویداد‌های پیرامون کودکان را مرور می‌کنیم. در هفته ملی فرصتی برای برنامه‌ریزی برای آینده خواهیم داشت. در دو سال گذشته نه تنها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بلکه در بخش‌های مختلف اجتماعی با محدودیت‌هایی مواجه بودیم. این نوید را به کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و مربیان آنها می‌دهیم که مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از هفته ملی کودک در سطح کشور بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: مدیران ما در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه ریزی می‌کنند، کودکان را در مراکز با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی بپذیرند و متناسب با شرایط، فعالیت‌هایشان را از سر بگیرند. ضمن اینکه در دو سال گذشته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجازی فعال شده بود؛ اما جای حضور کودکان در مراکز کانون را پر نمی‌کند. از این رو کودکان علاقه‌مند هستند که در مراکز کانون حضور داشته باشند و رو در رو با مربیان خود صحبت کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از گنجینه‌های کتاب‌های کودک محسوب می‌شود، ابراز کرد: ساعات کار کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از هفته ملی کودک تا عصر افزایش می‌یابد و این مسئله ادامه پیدا می‌کند. از سوی دیگر به جهت وجود کرونا و نگرانی از اینکه دوباره با شیوع کرونا مواجه شویم، کانون مجازی ضمن آموزش به کودک و نوجوان و خانواده‌ها مانند گذشته به کار خود ادامه می‌دهد. از این رو از هفته ملی کودک تا هر زمان که نیاز باشد اینترنت رایگان در اختیار مربیان و مدرسان قرار می‌گیرد.

علی اکبرزاده ادامه داد: در تمام استان ها، یک فروشگاه بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته کودک افتتاح می‌شود. امسال هفته ملی کودک با یاد و خاطره شهید علی لندی آغاز و تندیس این شهید در یکی از مراکز کانون استان خوزستان رونمایی می‌شود. همچنین در ۲۱ مهرماه از طرح‌های برگزیده ایده آزاد اسباب بازی که در دو سال گذشته دریافت شده است، رونمایی می‌شود.

وی ابراز کرد: در هفته ملی کودک سایت قبلی فروش کانون، محصولاتش را تا ۲۵ درصد تخفیف می‌فروشد. اجرای نمایش‌های مختلف در فضای باز، قرار دادن فیلم‌ها و پویانمایی‌های برتر در پرتال کانون و پخش آنلاین قصه گویان برتر از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته ملی کودک است. در این هفته ساعتی را به نام ساعت کودکی نامگذاری کردیم. در این ساعت خانواده‌ها یک ساعت با کودکان در زمینه نیاز‌ها و مشکلاتشان گفتگو می‌کنند. با کودکان دختر و پسر در دفتر خودمان گفتگو می‌کنیم. نتایج این گفتگو‌ها در پرتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود. تماشاخانه‌های سیار ما برنامه‌های متنوعی را در فضای باز به خصوص در روستا‌ها اجرا می‌کنند.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن اشاره به شعار هفته ملی کودک با عنوان حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی روز‌های این هفته را بدین ترتیب بیان کرد: ۱۶ مهر کودک، صلح، بازی و نشاط، ۱۷ مهر کودک، باور‌های دینی و معنویت، ۱۹ مهر کودک امنیت بهداشت و سلامت جامعه، ۱۸ مهر کودک، خانواده، ٱموزش و مهارت‌های زندگی، ۲۰ مهر کودک، کتاب، هنر و ادبیات، ۲۱ مهر کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی ۲۲ مهر کودک، رسانه و فناوری‌های نوین.

وی با اشاره به ادامه دار بودن تولید کتاب‌ها با نیاز‌های خاص ادامه داد: برنامه‌های مختلفی برای کودکان با نیاز‌های خاص در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داریم برای تحقق این امر با سازمان آموزش کودکان استثنایی هماهنگی کردیم صحبت‌های اولیه در این زمینه انجام دادیم به حیطه کارشناسی وارد می‌شود. همچنین در سال گذشته ۲۱۰ هزار نفر برای آموزش مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان ثبت نام کردند.

در این مراسم ابوالقاسم سلیمانی، دبیر هفته ملی کودک گفت: در هفته ملی کودک قرار است نوجوان موفق را در زمینه های، هنری معرفی کنیم. روابط عمومی‌های کانون با این نوجوان‌ها گفتگو می‌کند. همچنین نشست ٱنلاین شاعران، نویسندگان و مربیان با کودکان فراهم شده است موزه کودک به طور رایگان در هفته ملی کودک در اختیار کودکان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار