داور اسبق کشورمان درباره تاثیر VAR در عملکرد داوران لیگ برتر فوتبال ایران توضیحاتی را بیان کرد.

علی خسروی داور اسبق کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شروع فصل جدید، داور‌های ما باید در ۳ زمینه آمادگی داشته باشند. مورد اول آمادگی بدنی و جسمانی آن‌ها است، زیرا داور‌ها باید مانند بازیکنان، از آمادگی بدنی مطلوبی برخوردار باشند. دوم اینکه باید آمادگی روانی و فکری داشته باشند. نکته سوم این است که باید امنیت مادی و معنوی داشته باشند. منظورم از این صحبت این است که باید پول خوبی به داور‌ها بدهند تا انگیزه لازم برای داوری ایجاد شود. هواداران نباید زمانی که داور اشتباه می‌کند، به اون توهین کنند. تیم‌ها نباید شکست خود را گردن داور بیاندازند. اگر این ۳ مورد رعایت شود، داور‌ها نسبت به فصل گذشته لیگ برتر عملکرد بهتری خواهند داشت.

خسروی در مورد تاثیر کمک داور ویدیویی در لیگ برتر اظهار کرد: اول باید فرهنگ کمک داور ویدیویی در فوتبال ما جای خود را پیدا کند. فوتبال کشورمان هنوز ظرفیت استفاده از کمک داور ویدیویی را ندارد.

او بیان کرد: در دیدار تیم‌های فوتبال ایران و پرتغال، وقتی داور با استفاده از کمک داور ویدیویی پنالتی برای ما اعلام نکرد، باز هم اعتراض کردیم. اگر کمک داور ویدیویی هم به فوتبال ما بیاید، باز هم همه چیز را گردن داور می‌اندازیم و فحاشی می‌کنیم. کمک داور ویدیویی می‌تواند کمک زیادی به فوتبال ما کند به شرطی که فرهنگ آن را داشته باشیم.

او در پایان گفت: داور‌ها باید اعتماد به نفس خود را بیشتر کنند. اگر کسی آمادگی ذهنی و روانی ندارد، داوری‌ را قبول نکند. داور‌ها باید بیشتر قوانین را بخوانند و به آن‌ها پایبند باشند. آن‌ها باید سعی کنند در بهترین شرایط پا به زمین مسابقه بگذارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.